Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد مسعود زاهدیان (رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در سراسر کشور گفت: اولویت‌بندی که در خصوص معتادان متجاهر صورت گرفته با حضور سردار مومنی بسیار موثر بوده است. پلیس همیشه گفته است ظرف ۷۲ ساعت می‌تواند مناطق آلوده را پاکسازی کند، در حال حاضر در تهران زیرساخت‌ها تکمیل شده و ما نشان دادیم می‌توانیم از منافع مردم دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد ظرفیت‌های مناسب در استان‌های مختلف برای نگهداری معتادان متجاهر است، تصریح کرد: تاکنون نیز ۱۳ هزار ظرفیت به جز تهران در سایر استان‌ها ایجاد شده است. تاکنون چنین ظرفیتی برای معتادان در سراسر کشور وجود نداشته است، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تامین منابع مشخص است، اما اقدام انقلابی و کار جهادی در خصوص معتادان متجاهر در سراسر کشور صورت گرفته است و در سال ۹۸ نیز این چرخه تکمیل شده و ضعف‌هایی که در برخی از استانها وجود دارد، برطرف می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه بیشترین جمعیت معتادان متجاهر در کلانشهرها وجود دارد، خاطرنشان کرد: بعد از تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و کرج بیشترین آمار معتادان متجاهر را دارند و ما تلاش می‌کنیم که کار بیشتری برای جمع‌آوری آنها در این شهرها صورت بگیرد.

زاهدیان درباره بازگشت معتادان شهرستانی به شهرهای خود گفت: تا این افراد به طور کامل درمان نشوند، هیچ معتادی به شهر دیگری منتقل نمی‌شود، آنها در همین جا می‌مانند تا وضعیت‌شان مطلوب شده و پس از آن درباره آنها تصمیم گیری می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ظرفیت کافی برای معتادان متجاهر در مشهد وجود ندارد، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و در مشهد کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر برطرف شده و در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه در آنجا وجود ندارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین در پاسخ به این سوال که اقدامات این پلیس درباره تخریب بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر، چیست؟ گفت: یکی از اولویت‌های پلیس ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر است، چنانچه به این بخش توجه نداشته باشیم، قطعا قاچاقچیان با استفاده از منابع مالی که در اختیار دارند خود را بازسازی خواهند کرد و دوباره به چرخه مواد مخدر باز خواهند گشت.

سردار زاهدیان ادامه داد: اگر قاچاقچیان بنیان‌های مالی‌شان را در اختیار داشته باشند، گاهی اوقات از داخل زندان نیز می‌توانند فعالیت‌های خود را هدایت کنند، از همین‌رو ما از ابتدای تشکیل پرونده برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر یک پرونده اقتصادی نیز برای قاچاقچیان تشکیل می‌دهیم و اموال و بنیان‌های مالی آنها را تحت رصد و کنترل قرار می‌دهیم و در زمانی که یک فرد دستگیر می‌شود، اموال او نیز مصادره می‌شود.

وی در توضیح یکی از این موارد گفت: در عملیاتی در خراسان جنوبی مقادیر زیادی مرفین کشف و ضبط شد و قاچاقچیان این باند که ۷ نفر بودند، شناسایی شدند و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال آنها که شامل ملک، چندین دستگاه خودرو و حساب بانکی بود را توقیف کرده و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر و مراجع قضایی قرار دادیم. برخی از سرکرده‌های قاچاق مواد مخدر اصلا با مواد مخدر سر و کار ندارند و شبکه جابجایی برای آنها مواد مخدر را منتقل می‌کنند و ما این افراد را هم شناسایی و دستگیر کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران