Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@04:12:54 GMT

آغاز چهارمین جلسه دادگاه متهمان پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۴۸۶۸

آغاز چهارمین جلسه دادگاه متهمان پتروشیمی

رویداد۲۴ قاضی مسعودی مقام گفت: اتهام ۱۴ متهم این پرونده مشارکت و معاونت در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی و توزیع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به میزان ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو است.

مسعودی مقام در حاشیه یکی از جلسات دادگاه با تکذیب اختلاس ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که توسط برخی رسانه‌ها اعلام شده بود، گفت: این گونه نیست که بیان کنیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان توسط این افراد تصاحب شده باشد بلکه بحث تصاحب منافع مطرح است؛ بنابراین بحث اختلاس مطرح نیست بلکه موضوع اخلال در نظام اقتصادی مطرح است و مبالغ سوء استفاده‌های متهمان هم غالبا ۱۵ میلیون یورو یا هشت میلیون دلار یا ۳۱ میلیارد تومان است و این مساله به معنای تصاحب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی نماینده دادستان تهران در دو جلسه به قرائت کیفرخواست ۱۲۰ صفحه‌ای پرداخت که بر گرفته از ۷۰۰ صفحه کیفرخواست کامل این پرونده بود.

اتهام رضا حمزه لو، مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی را اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ارز حاصل از صادرات شرکت‌های تولید کننده محصول، تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ هفت میلیون و ۶۵ هزار یورو دانست.

عباس صمیمی، عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایران، مصطفی طهرانی صفا و علیرضا علائی رحمانی از اعضای هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی، محسن احمدیان بازنشسته پتروشیمی، مرجان شیخ الاسلامی آل آقا، مدیرعامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت، سید امین قرشی سروستانی و سام حامد ساعدیان از متهمان این پرونده هستند.

سید علیرضا حسینی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی شانگهای، علی اشرف ریاحی، معصومه دری، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی، ابوالفضل ملکی شمس آبادی تولید کننده نایلون و نایلکس، سعید خیری‌زاده، مدیر مالی سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و محمدحسین شیرعلی از دیگر متهمان این پرونده هستند که به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور متهم هستند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پرونده پتروشیمی اختلاس گران متهم اقتصادی دادگاه مفاسد اقتصادی متهمان پتروشیمی مسعودی مقام سید علیرضا حسینی شرکت بازرگانی پتروشیمی مرجان شیخ الاسلامی مرجان آل آقا مرجان شیخ الاسلامی آل آقا اخلال در نظام اقتصادی پتروشیمی گیت اخلالگر اقتصادی اخلالگران اقتصادی مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی اخلال در توزیع ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، نرجس شهمیری، با اشاره به اینکه سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست و چهارمین جلسه این شورا در دولت مردمی و انقلابی برگزار می‌شود، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خود اظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست را از جمله دستورات سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

کد خبر 6094866

دیگر خبرها

  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی