Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@15:52:51 GMT

لزوم مقررات‌زدایی برای رونق تولید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۴۱۹

لزوم مقررات‌زدایی برای رونق تولید

فولادگر با تاکید بر اینکه عجله‌ای برای قانونگذاری برای حمایت از تولید نداریم، گفت: کمیسیون معتقد به مقررات‌زدایی و افزایش نظارت در راستای حمایت از تولید است.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر در خصوص برنامه کمیسیون حمایت از تولید ملی برای تحقق نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید گفت: هفته گذشته جلسه فوق العاده برای بررسی راهکارهای رونق تولید برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه کارشناسان مرکز پژوهش‌ها گزارشی در مورد راهکارهای عملی حمایت از تولید ارائه دادند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیان کرد: این گزارش شامل بخش‌های آسیب شناسی از قوانین حمایت از تولید، پیشنهادات برای اصلاح ساختاری، اصلاحات قانونی و روش‌های اجرایی بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کارشناسان مرکز پژوهش‌ها معتقد بودند باید در ابتدا قوانین موجود مورد آسیب شناسی قرار گیرد که چه مقدار این قوانین منجر به حمایت از تولید شده است.

وی تاکید کرد: حمایت از تولید باید هدفمند باشد. نباید یارانه‌ها منجر به ارائه رانت شود. علاوه بر این، باید در راستای بهبود فضای کسب و کار، مقررات زدایی و آسیب شناسی مقررات موجود اقدام کرد.

فولادگر گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گزارشی در مورد آسیب شناسی قوانین مربوط به حمایت از تولید ملی و راهکارهای رونق تولید به صحن علنی مجلس ارائه خواهد داد.

وی اظهار داشت: در این راستا با وزرای مربوطه تشکیل جلسه خواهیم داد تا هر یک از وزرا در خصوص اقداماتشان برای رونق تولید گزارشی را به مجلس ارائه دهند. تولید تنها منحصر به صنعت و معدن نیست بلکه کشاورزی، دامپروری و بسیاری از حوزه‌های دیگر را نیز شامل می‌شود.

فولادگر گفت: سال گذشته در راستای حمایت از کالای ایران از وزرا دعوت کرده و در نهایت گزارش نظارتی ارائه دادیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تاکید بر اینکه عجله‌ای برای قانونگذاری برای حمایت از تولید نداریم، گفت: کمیسیون معتقد به مقررات زدایی و افزایش نظارت در راستای حمایت از تولید است. اگر ضرورتی به اصلاح قانون وجود داشته باشد اقدام خواهیم کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رونق تولید فولادگر کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری، جایگاه‌های غیرمجاز و غیربهداشتی عرضه و کشتار دام در شهر گلسار، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیرمجاز دام و بی‌توجهی این افراد، با دستور مقام قضائی تخریب شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و زیبا سازی مبلمان شهری انجام شد، افزود: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری جمع آوری این جایگاه‌ها که موجب مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً اذعان کند، جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانون گذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند مکلف است ضمن اعلام مراتب، مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

کد خبر 6088907

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم