Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@02:04:07 GMT

تشدید درگیری‌ها بین طالبان و داعش در شرق افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۵۹۹

تشدید درگیری‌ها بین طالبان و داعش در شرق افغانستان

پس از آغاز عملیات بهاری طالبان، درگیری‌ها در ولایت کنر در شرق افغانستان بین اعضای طالبان با داعش افزایش یافته است. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری تصریح کردند که همزمان با آغاز عملیات بهاری «الفتح» حملات طالبان به گروه تروریستی داعش در شرق این کشور نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در شهرستان‌های «وته‌پور» و «چپه‌دره» در ولایت کنر حمله کرده و درگیری‌ها بین دو طرف هنوز هم جریان دارد.

مقامات محلی در کنر تصریح کردند که در این درگیری‌ها طالبان مواضع گروه تروریستی داعش را در شهرستان وته‌پور تخریب کردند.

«عبدالودود» مقام محلی این شهرستان به «رادیوآزادی» گفت: درگیری‌ها بین دو طرف در مناطق «کنار»، «کمبیر»، «دیوز»، «سانگار» و «قرو» به شدت جریان دارد.

وی افزود: صدها خانواده به دلیل این درگیری‌ها مجبور به ترک این مناطق شدند.

اوایل ماه جاری نیز بر اثر حملات گسترده طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در شهرستان «چپه‌دره» نیز منجر به کشته شدن ده‌ها جنگجوی داعشی در شرق این کشور شد.

گروه تروریستی داعش پس از شکست در ننگرهار تلاش می‌کند تا فعالیت‌های خود را به سایر ولایت‌های شرقی افغانستان گسترش دهد که با ممانعت طالبان روبرو شده است.

از سرگیری عملیات پاکسازی داعش توسط طالبان در شرق افغانستان نیروهای آمریکایی عملیات طالبان علیه داعش در شرق افغانستان را مختل کرد

گروه تروریستی داعش پس از فرار مردم بر اثر تشدید حملات راکتی ارتش پاکستان به شهرستان‌های مرزی ولایت کنر، در شهرستان‌های دور دست این ولایت مستقر شدند.

پیش از این نیز طالبان در عملیات گسترده گروه تروریستی داعش را از ولایت های شمال افغانستان پاکسازی کرده بود اما عملیات طالبان در شرق افغانستان به دلیل حملات هوایی آمریکا متوقف شده بود.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان