Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@02:34:13 GMT

ظهور فناوری جدید به جای توربین

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۶۱۰

ظهور فناوری جدید به جای توربین

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیستم یادشده از تعداد نوار بلند دارای اعوجاج و انحنا در بخش‌های مختلف خود و یک لوله مغناطیسی برای ذخیره سازی انرژی باد بهره می‌گیرد.

بر روی این دستگاه هشت نوار موازی بلند نصب شده که به علت انحناهای ایجاد شده بر روی آنها از شیب تند کششی به منظور جذب باد برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوله‌های پی وی سی در بالا و پایین این دستگاه برای تنظیم شیب کششی نوارهای مذکور به کار می‌روند.

این لوله‌ها بر مبنای جهت حرکت باد قابل تنظیم هستند و حتی اگر سرعت حرکت باد به ۱۴ کیلومتر در ساعت برسد، باز هم می‌توانند انرژی آن را ذخیره کنند. یک سیم پیچ القایی مسی هم در کف این دستگاه با حرکت روان پس از دریافت انرژی باد، میدان مغناطیسی ایجاد کرده و در نهایت الکتریسیته خلق می‌کند. در نهایت از خروجی این دستگاه می‌توان برای شارژ باتری بهره گرفت.

این سیستم نه تنها در میدان‌های نبرد و نقاط دورافتاده برای تأمین برق قابل استفاده است، بلکه سازگاری بیشتری نیز با محیط زیست دارد و شکل طراحی نوارهای آن به گونه‌ای است که پرندگان در آن گرفتار نشده و آسیب نمی‌بینند.

انتهای پیام/

178 / 159 توربین برق انرژی اعوجاج

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توربین برق انرژی اعوجاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن