Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@03:44:18 GMT

آخرین جزئیات پرداخت غرامت به کشاورزان سیل زده

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۵۶۷۶

 رامین امینی مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی درباره آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان در سیل اخیر اظهار کرد: اکیپ های تخصصی ارزیابی خسارات بیمه کشاورزی، بی درنگ پس از رویداد سیل اخیر در مناطق آسیب دیده سیل، حضور یافته و امر ارزیابی فنی خسارات را همچنان ادامه می دهند.

وی افزود: علاوه برحضور عملیاتی تیم های فنی ارزیابی خسارت، برای نخستین بار درکشوربا بهره گیری از تصاویر ماهواره ای وفن آوری های نوین مبتنی بر(GIS)و همچنین سنجش از دور، سرعت ارزیابی ها افزایش یافته وپرداخت غرامت باجدیت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با الگوی بیمه متمرکز و با برخورداری ازسامانه جامع و برخط بیمه کشاورزی دانش بنیان، درنهایت سرعت،دقت وشفافیت،امکان راهبری و پایش تمامی تراکنش های مالی درسطح کشور را دارد، ازاین رو پرداخت غرامت درکوتاه ترین زمان انجام می شود.

۱۵ تا ۲۲ فروردین بابت ۱۷ هزار و ۷۸۳ مورد بیمه ای  ظرف مدت یک هفته بیش از پانصد و ده میلیاردریال غرامت به بیمه گذاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه روند ارزیابی خسارت تا کنون بدون وقفه دنبال شده است، بیان کرد: درپی رخداد سیل اخیر در گستره وسیعی از کشور،صندوق بیمه کشاورزی بخشی از خسارات مناطق سیل زده را به طور کامل پرداخت کرده است و به محض دریافت و تأئید گزارش ها، خسارات پرداخت می شود و این روند تا تکمیل ارزیابی همه مزارع خسارت دیده ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه امر ارزیابی تخصصی خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در تعطیلات نوروز آغاز شده است، اظهار کرد: خسارات بیمه گذاران برخی از مناطق آسیب دیده همچون آق قلا، گمیشان در استان گلستان و استان های لرستان، مازندران و خوزستان پرداخت و مابقی  در حال تکمیل فرآیند ارزیابی خسارات و در روند پرداخت غرامت قرار دارند.

وی در پایان در توصیه ای به کشاورزان تصریح کرد: از عموم کشاورزان دعوت می شود تا در طی سال، از نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه کشاورزی، نسبت به تهیه بیمه نامه کشاورزی اقدام کنند تا در هنگام رخداد خسارت هایی همچون سیل، طوفان، سرما و یخبندان، زلزله و بیماری های دام، طیور و آبزیان، امکان دریافت غرامت  از طریق ساز و کار آسان بیمه کشاورزی را داشته باشند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشاورزی سیل ماهواره روابط عمومی محصولات کشاورزی تعطیلات نوروز استان گلستان سرما زلزله غرامت بیمه گذاران کشاورزان سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه های خدمت رسان خبر داد و گفت: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمام امکانات آن ها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند، امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه باشد و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی با بیان اینکه امسال بارندگی خوبی در استان داشتیم و سطح زیر کشت قابل ملاحضه بود اما بارندگی پیش رو برای کشاورزان نگرانی هایی را به وجود آورده است، ادامه داد: کشاورزان تلاش کردند با برداشت محصول از آسیب آن جلوگیری کنند،با تدابیر استاندار قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی تشکیل و شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان بودیم که در جهت مدیریت و کمک به انتقال گندم کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار می‌گوید: به دلیل اینکه حجم بالای گندم ها در برخی از نقاط بالا بود، انتقال تمام محصولات به سیلوها موفقیت آمیز نبوده است ضرورت دارد کشاورزان، مجموعه ادارات استان از جمله تعاون روستایی تمهیدات لازم جهت پوشاندن محصولات انجام شود تا خسارتی به کشاورزان وارد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد