Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشگاه لرستان گفت: به علت عدم سازماندهی و هماهنگی، مدیریت بحران در هیچ جای پلدختر نداریم و عملا هیچ گونه میدان داری از ناحیه ستاد مدیریت بحران دولتی در پلدختر نیست.

حسین طهماسبی، مسئول بسیج دانشگاه لرستان و دبیر قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در سیلی که اتفاق افتاد علی رغم وجود هزاران نیروی جهادی و بسیجی که می‌توانست در سرعت زمان کمتری این وضع را بهتر کند، به علت عدم سازماندهی و هماهنگی که عملا مدیریت بحران در هیچ جای  پلدختر نداریم عملا هیچ گونه میدان داری از ناحیه ستاد مدیریت بحران دولتی در پلدختر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: فرمانداری و دیگران باید به عنوان مسئولین عرصه دار میدان باشند، این فضا وجود ندارد همه کسانی که در میدان و در این فضا حضور دارند این نکته را اذعان دارند.   طهماسبی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر حجم گل و لای داخل خانه‌ها است که تقریبا تخلیه شده، ولی فضای داخل خیابان بعد هشت نه روز هنوز مناسب نیست ادوات شنیده شده جمع آوری می‌شود اما نباید این وضع نباید استمرار پیدا کند و سریعا باید حل و فصل شود، باید بر روی مسائل بهداشت و بیماری تمرکز ویژه‌ای باشد، وزارت بهداشت باید پای کار بیاید که خدای ناکرده طبیعت و فضای سیل مردم را گرفتار نکند.
وی ادامه داد: چندین روستا تخریب کامل شدند، هیچ گونه تعیین تکلیفی تا الان صورت نگرفته است، ۹ روز است از حادثه گذشته  مردم اواره شده و در خانه فامیل اسکان پیدا کرده اند. طبیعتا این وضع نمی‌تواند ادامه یابد. عملا در این ده روز گذشته هیچ برنامه ریزی و تلاشی دیده نمی‌شود که بخواهد این وضعیت سر و سامان پیدا کند. این بحران نیازمند جلسه‌ای است که سریعا طرح‌ها داده شوند برنامه ریزی وتعیین تکلیف صورت گیرد.   مسئول بسیج دانشگاه لرستان یادآور شد: آسیب ها مشخص و واضح است. با توجه به تخریب گسترده‌ای که از سیل صورت گرفته، ۴ هزار خانه فقط در فضای شهری پلدختر تخریب شدند. بخش بزرگی از شهر ضربه دیده و چندین روستا  زیر آب رفته است، سه تا از روستا‌هایی که حدودا دو هزار نفر جمعیت دارند امکان ارتباط زمینی ندارندو آب و غذا و اقلام ضروری آنها از طریق یک راپل  انجام می‌گیرد نیاز است یک بسیج امکاناتی صورت بگیرد.   وی با اشاره به فعالیت گروههای جهادی افزود: دو سه روز اخیر گروههای جهادی متولی کار شدند که باید به آنها دست مریزاد گفت، ولی باید امکانات دولتی به سرعت بسیج شود. دو هزار نفر گرفتارشده و آب و برق وگازشان قطع شده است. درسه روستای پرانپرویز کیان آباد و تیمورآباد که از توابع دهستان مورانی هستند وضعیت سختی دارند و باید برای رفت و آمد از کوه بلند بالا رفته و  از پلی عبور کنید که به منطقه برسید به همین دلیل وضعیت امدادرسانی به سختی صورت می‌گیرد.   این دانشجو اظهار داشت: نیرو‌های دولتی عملا وقتی عمق حادثه را دیدند، صحنه را خالی کردند، حدود سه هزارنفر فقط نیروی مردمی، ارتش و سپاه و گردان‌ها و بسیجی‌ها در  کنار این حجم از اتفاق هستند. علی رغم تلخی زیاد حادثه زیبایی‌ها حقیقتا دیده می‌شود به دلیل خسارات گسترده مدیریت این حادثه نیازمند این است که به فکر اساسی شده چرا که زیرساخت‌های شهر مشکل دارند واگر به صورت موقت از کنارآن عبورکینم این مشکلات ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود سال‌های پرآبی درپیش داریم اگر این وضعیت باشد این شهر ضربات بدی می‌خورد.   طهماسبی یادآور شد: کشاورزی و وسایل داخل خانه ها آسیب دیده، خسارت‌ها باید به مردم داده شود که سریعا بازسازی آغاز شود. استان لرستان سرشار از منابع آبی است همیشه سایر استان‌ها که کم آبی مواجه بودند استان لرستان با پرآبی مواجه بوده، ولی متاسفانه هیچ گونه مدیریت صورت نگرفت، این آب می‌توانست کشاورزی این استان را که زمین‌های حاصلخیز بالایی هم دارد رونق دهد. در این چندین سال اخیر دردولت‌های مختلف یک بارندگی شهر خرم آباد را مختل می‌کند مدیریت سطح شهر و فاضلاب‌ها مناسب نیست. لایروبی رود‌ها صورت نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طهماسبی سیل مسئول اردوی جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ پاسدار موسی عطاری با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با تمام توان وارد میدان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کار در مناطق روستایی و محروم یک فرصت ارزشمند و توفیق الهی است، ادامه داد: بسیج یک نیروی پیش‌برنده و محرک بوده و تفکر بسیجی در تمام دنیا گسترده شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از بازوی توانمند بسیج عملیاتی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در شهرستان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان در حال اجرا است و این طرح‌ها در ۴۰ روستا عملیاتی می‌شود.

عطاری اضافه کرد: برای اجرای ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اعتباری بالغ بر یک هزار و دویست میلیارد ریال هزینه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت افزود: اعتبارات این طرح از محل مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) و سپاه شهدا آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری اظهار کرد: طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی، مرمت و بازسازی مساجد روستایی، گازرسانی به خانه محرومین، احداث خانه محرومین، تکمیل خانه‌های مددجویی در روستاها، تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در خصوص اهداف طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی نقطه مقابل با اقدامات و توطئه‌های دشمنان است؛ زیرا طی سالیان دراز دشمن تمرکز خود را برای ایجاد مشکلات اقتصادی گذاشته است، افزود: امسال بالغ بر یک صد طرح محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها