Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:36:53 GMT

جشن سودانی ها برای کناره گیری رئیس شورای نظامی انتقالی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۶۱۳۷

جشن سودانی ها برای کناره گیری رئیس شورای نظامی انتقالی

هزاران سودانی در خیابان های خارطوم و شهرهای دیگر کناره گیری رئیس شورای نظامی انتقالی را از سمتش جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، هزاران نفر از مردم سودان شب گذشته(جمعه 23 فروردین) کناره گیری «عوض بن عوف» رئیس شورای نظامی انتقالی از سمتش را در خیابان های خارطوم جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این مراسم در برابر مقر فرماندهی ارتش در خارطوم شادی خود را از کناره گیری بن عوف اعلام کردند و شعارهایی همچون « انقلابیون آزادیخواه، راه را کامل می کنیم» را سردادند.

مردم سودان در خیابان های پایتخت و تعدادی از شهرهای این کشور پس از اعلام کناری بن عوف تجمع کردند.

تجمع متخصصان حرفه ای سودان (پزشکان، معلمان، مهندسان، استادان دانشگاه) از مردم این کشور خواستند تا به خیابان ها و میدان های بیایند و تحصن کنند.

این تجمع در بیانیه ای اعلام کرد: ما تحولات برکناری بن عوف و عزل «کمال عبدالمعروف» را دنبال کردیم. این مسئله پیروزی برای اراده مردم به شمار می آید.

در این بیانیه آمده است: از همه مردم در مناطق مختلف، شهرک ها، شهرها و روستاها می خواهیم که هم اکنون به خیابان ها بیایید و در میدان ها در برابر فرماندهی نیروهای مسلح و یگان های مختلف و مراکز نظامی تحصن کنید و در طول شب در این میدان ها بمانید.

بن عوف،24 ساعت پس از ادای سوگند، از سمت خود کناره گیری کرد.

بن عوف در سخنرانی که از تلویزیون پخش شد، گفت: از سمت ریاست شورای نظامی انتقالی عقب نشینی کرد. ژنرال«عبدالفتاح البرهان» را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

بن عوف همچنین عزل «کمال عبدالمعروف» را از سمتش اعلام کرد و کسی به عنوان جایگزین وی اعلام نکرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سپاه پاسداران سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل مسابقات قرآن خبرگزاری شبستان سپاه خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، وی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهند آورد.

این در حالی است که هالیوی امروز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به توده صهیونیست‌ها، به شکست از مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی اعتراف کرد.

استعفا‌ها و نامه‌های عذرخواهی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که کابینه جنگ این رژیم، امروز بعدازظهر برای بررسی آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس تشکیل جلسه می‌دهد.

پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • سیل و آبگرفتگی در اهواز / ورود آب به برخی منازل / قطع برق
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست