Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز (شنبه 24 فروردین‌ماه 98) جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار و مقرر شد آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 با 7 هفته تأخیر برگزار شود. پیش از این تلاش هایی صورت گرفت تا آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته به دلیل درگیری 22 استان با بحران سیل در کشور، تاریخ برگزاری آزمون از روزهای 5 و 6 اردیبهشت سال جاری به زمان دیگری موکول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش دکتر طهرانچی برای اختصاص سهمیه به سیل‌زدگان

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در بازدید از استان لرستان خطاب به فرماندار شهر خرم‌آباد قول داد برای تخصیص سهمیه ویژه‌ جهت کمک به داوطلبان مناطق سیل‌زده تلاش کند: «با رئیس سازمان سنجش تماس گرفتم و قرار است سازمان سنجش بخشنامه‌ای ابلاغ کند تا همان سهمیه ویژه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای زلزله‌زدگان مصوب کرده، برای سیل‌زدگان هم در نظر گرفته شود.»

از بی‌اطلاعی مشاور عالی تا تأیید رئیس

روز 18 فروردین 98، سازمان سنجش اطلاعیه‌ای منتشر کرد و از برگزاری آزمون در تاریخ های پیش‌بینی‌شده خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود: «ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیزی که در جریان سیل اخیر در بخش‌هایی از شهرها و استان‌های کشور، دچار خسارت شده‌اند، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 می‌رساند، نظر به اینکه فرایند اجرایی آزمون مذکور طولانی بوده و می‌بایست به نحوی برنامه‌ریزی شود که نتایج نهایی در اوایل شهریورماه اعلام گردد، لذا آزمون مطابق برنامه‌زمان‌بندی اعلام شده قبلی در روزهای پنج‌شنبه 98/02/05 و جمعه 98/02/06 برگزار خواهد شد و اطلاعیه این سازمان درخصوص حوزه‌های برگزاری، تاریخ و نحوه توزیع کارت در روز دوشنبه 98/01/26 از طریق سایت این سازمان منتشرخواهد شد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: «شایان ذکر است وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و این سازمان از زمان وقوع سیل، پیگیر ارائه تسهیلات یا اختصاص سهمیه مشابه زلزله‌زدگان از مراجع ذیصلاح برای داوطلبانی که آسیب مستقیم دیده اند می باشد که به محض حصول نتیجه جزئیات آن در دفترچه انتخاب رشته به استحضار داوطلبان عزیز خواهد رسید.»

تصویب تعویق آزمون در شورای سنجش و پذیرش دانشجو

در جلسه امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تصمیم دیگری اتخاذ شد و اعضای شورا رأی به تعویق زمان برگزاری آزمون دادند. محمود صادقی و فاطمه سعیدی، اعضای کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اتفاق نظر بر سر جابجایی زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 خبر دادند. جالب این‌که حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تصمیم اتخاذ شده اظهار بی‌اطلاعی کرد و ترجیح داد همه چیز را به بعد از انتشار اطلاعیه رسمی سازمان موکول کند.

البته ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور چندی بعد با انجام مصاحبه ای، مصوبه جدید شورای سنجش و پذیرش دانشجو را تأیید کرد و گفت: «با تعویق آزمون کارشناسی ارشد موافقت شد و ان‌شاءالله آزمون در تاریخ جدید برگزار می‌شود. سعی می‌کنیم نتایج را نیز هفته آخر شهریورماه و در بدترین شرایط، هفته اول مهر ماه اعلام کنیم.»

وی تأکید کرد: «تعویق زمان برگزاری کنکور شامل آزمون سراسری نمی‌شود و این آزمون در زمان مقرر 13 و 14 تیرماه برگزار می‌شود.»

همدردی با سیل‌زدگان، همیاری با کمک‌کنندگان

کارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص به ایسکانیوز، گفت: «در جلسه امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 به مدت 7 هفته به تعویق بیفتد. مطابق تصمیم شورا، آزمون ارشد در روزهای 23 و 24 خرداد برگزار می شود و داوطلبان 7 هفته فرصت دارند خود را برای این آزمون آماده کنند. سازمان سنجش هم به زودی با انتشار اطلاعیه ای رسمی، جزئیات تصمیم را ابلاغ خواهد کرد.»

وی در خصوص سهیه‌هایی که قرار بود برای سیل‌زدگان در نظر بگیرند، گفت: «مصوبه ای در این رابطه وجود ندارد. البته سازمان سنجش، تصمیم نهایی را در خصوص سهمیه ها اتخاذ می کند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشارکت داوطلبان تمام کشور در کمک به سیل‌زدگان تصریح کرد: «بسیاری از داوطلبان آزمون ارشد ناپیوسته سال 98 از استان های دیگر به یاری هموطنان خود رفتند. در واقع بحثی کاملا ملی شکل گرفت. ما هم سعی کردیم همیاری داشته باشیم تا داوطلبان، آمادگی بیشتری برای موفقیت در آزمون پیدا کنند.»

انتهای پیام/

168 / 167 آزمون ارشد کارشناسی ارشد ناپیوسته ارشد سال 98 تعویق آزمون ارشد تغییر زمان آزمون ارشد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون ارشد کارشناسی ارشد ناپیوسته ارشد سال 98 تعویق آزمون ارشد تغییر زمان آزمون ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی صبح جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم در مشهد با اشاره به شور و شوق زیاد شرکت‌کننده‌ها اظهار کرد: وقتی با آنها صحبت می‌کردیم اعتماد به نفس خوبی داشتند؛ خیلی‌ها هم می‌گفتند دغدغه کسب مدرک نداریم و فقط می‌خواهیم خود را محک بزنیم.

وی این نکته را نشانه اهتمام و جدی گرفتن قرآن در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: پررنگ شدن فضای قرآنی در کشور به خوبی در این آزمون هم جلوه داشت.‌ای کاش برخی‌ها می‌آمدند و این آزمون را از نزدیک می‌دیدند که چه فضای گرم و شورانگیزی دارد.

قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد

قمی حفظ موضوعی قرآن کریم را یکی از بهترین توصیه‌های بزرگان و کارشناسان عنوان و اظهار کرد: قرآن کریم درباره مساله‌های مهم زندگی انسان حرف دارد؛ آیه‌ها، فرازها و سوره‌های منتخبی که نیاز امروز جامعه ما است در قرآن آمده که می‌توانند آن‌ها را با خلاصه تفسیر و توجه به معنا حفظ کنند. افرادی که با این روش قرآن را حفظ کنند بعد به مرور می‌توانند وارد فضای حفظ قرآن شوند و کل آن را بر اساس معنا پایه حفظ کنند.

با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه با زندگی با آیه‌ها می‌توان زندگی را نورانی‌تر کرد افزود: با حفظ موضوعی یک جمعیت چند میلیونی از مردم کشور می‌توانند مثلاً ۲۰۰ آیه مهم قرآن که مورد تاکید بزرگان و روایات است و از طرفی موجب گذران بهتر و اعتلا بخشیدن زندگی می‌شود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو میلیون نفر ۳۰ آیه قرآن را حفظ کردند افزود: تعدادی از این افراد در آزمون شرکت کردند و مدرک حفظ موضوعی را نیز گرفتند.

قمی تصریح کرد: حفظ این آیه‌ها موجب می‌شود تا فرد با آیه‌های ناظر بر زندگی‌اش مانند رفاقت، خانواده، پدر و مادر، مسائل اجتماعی، علمی و حتی سیاسی آشنا و آنها را با بهترین تبیین‌ها که در ترجمه‌ها و تفسیرها آمده حفظ کند تا موقع صحبت کردن بتواند به کلام خدا استناد کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه در این مسیر خادم و مصمم هستیم تا این عرصه گسترده‌تر از قبل تداوم پیدا کند خاطر نشان کرد: همه مجموعه‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی باید برای تقویت و توسعه قرآن و زندگی کردن با آیه‌های قرآنی پای کار بیایند

کد خبر 6095656

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل