Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@02:40:45 GMT

آب باران نباید وارد شبکه فاضلاب شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۶۶۵۵

آب باران نباید وارد شبکه فاضلاب شود

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علاء الدین امیریان نژاد  اظهار داشت: در شبکه فاضلاب سوراخ هایی برای خروج گازهای تولیدی (گاز هیدروژن سولفوره (H2S) مهمترین گاز تولیدی در شبکه فاضلاب است) تعبیه شده است، که قابلیت اشتعال و انفجار دارد و این یکی از دلایلی است که آب باران نباید وارد این شبکه شود.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری هرمزگان یاد آور شد: شهرداری متولی جمع آوری آب های سطحی است که برای این منظور باید شبکه جمع آوری آب های سطحی را احداث کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس گفته های مسوولان شهر بندرعباس سال هاست مطالعه ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی انجام شده که باید آنرا احداث کنند.
معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری هرمزگان اضافه کرد: برخی مواقع مشاهده شده عوامل شهرداری بندرعباس آب های سطحی را وارد شبکه فاضلاب می کنند که این کار تخلف بوده و این موارد به مسوولان شهرداری هم منعکس شده است.
امیریان نژاد خاطر نشان کرد: آب و فاضلاب شهری هرمزگان تمهیدهای لازم برای مواقع بارندگی را انجام داده تا در صورت ورود آب به شبکه فاضلاب بتوان به سرعت آنرا منتقل و از شبکه خارج ساخت.
وی تاکید کرد: در ایستگاه های ثابت مانند ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه ها پمپ هایی برای کنترل و هدایت سریع آب پیش بینی شده، همچنین برای جلوگیری از ورود آب به تصفیه خانه آب هم پیش بینی های لازم اندیشیده شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهرداری گاز معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • ایران سراسر باران؛ ۱۰ روز پربارش در راه است
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد