Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@19:24:34 GMT

دپوی داروی مورد نیاز کشور تا ۶ ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۵۱۶

دپوی داروی مورد نیاز کشور تا ۶ ماه آینده

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهدی پیر صالحی در ادامه سفر به مناطق سیل‌زده برای ارزیابی از شرایط تأمین اقلام موردنیاز دارویی، تجهیزات پزشکی، غذایی و بهداشتی، از کمپ سیل‌زدگان اهواز بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات، مواد غذایی و آرایشی بهداشتی در کمک‌رسانی و تأمین اقلام موردنیاز استان‌های سیل‌زده همکاری مطلوبی داشتند، گفت: خوشبختانه تمامی ارگان‌ها و نهادها ازجمله هلال‌احمر، بسیج، سپاه، ارتش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تلاش کردند تا مشکلات مناطق سیل‌زده را به حداقل برسانند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برخی از اقدامات در حوزه سازمان غذا و دارو و حتی وزارت بهداشت نیست، اما اگر به آنها رسیدگی نشود، تبعاتی دارد که متوجه وزارت بهداشت می‌شود، گفت: یکی از این موارد تأمین شیشه شیر است چنانچه اگر چه شیر خشک موردنیاز تأمین شد اما در کنار آن نیاز به شیشه شیر نیز وجود داشت، علی‌رغم اینکه تأمین آن در حوزه مسؤولیت وزارت بهداشت نیست، اما معاونت بهداشتی برای تأمین آن اقدام کرد و سازمان غذا و دارو نیز ۱۵۰۰ عدد شیشه شیر و ۵۰,۰۰۰ سر شیشه را تأمین کرد.

وی با اشاره به آماده‌باش تمامی شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات پزشکی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، محصولات سلولزی، عنوان کرد: تمامی شرکت‌ها را به خط کرده‌ایم و بخش خصوصی و دولتی اقلام موردنیاز داروخانه‌ها را تأمین می‌کنند تا خدمات بهتری  در این مناطق ارائه شود.

پیر صالحی با بیان اینکه از لحاظ تأمین دارو و تجهیزات در مناطق سیل‌زده هیچ نگرانی وجود ندارد، گفت: دپوی موردنیاز دارویی کل کشور تا ۶ ماه آینده صورت گرفته و جای نگرانی نیست و همچنین اقدامات لازم برای تأمین داروی شش‌ماهه دوم سال نیز در حال انجام است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد

آقای شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در صف اول حاضر شد و به سوالاتی در حوزه پتروشیمی پاسخ داد.

شاه میرزایی گفت: امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

او افزود: بخشی از برنامه ما جلب مشارکت و سرمایه گذاری مردم در صنعت پتروشیمی است. بخشی از این کار با بهبود فضای کسب و کار است و مردم سهام پتروشیمی‌های مولد و بازار آفریم را بخرند تا به این ترتیب سرمایه گذاری خرد مردم به سمت تولید هدایت شود. بخش تعاونی هم اعلام آمادگی کرده که در این حوزه ورود پیدا کند. بخش دیگری از اقدام نیز عرضه اعتبار است که سرمایه در گردش واحد‌های زنجیره تکمیلی را افزایش میدهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سالی که گذشت بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان، آورده واحد‌هایی بود که در سال‌های گذشته چیزی برای ارائه نداشتند. امسال این حرکت را استمرار می‌دهیم تا جهش تولید محقق شود. اما این مسئله شرطی هم دارد که خوراک پتروشیمی باید به صورت پایدار تامین شود.

شاه میرزایی گفت: برنامه ما این است سرمایه مردم را که در بازار‌های دیگر میتواند تورم زا باشد، از طریق بازار سرمایه به سمت تولید در پتروشیمی سوق دهیم. همچنین برنامه ساخت تجهیزات به سمت دانش بنیان‌ها برود تا با حضور آنها در تأمین کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی، حضور مردم در اقتصاد و اشتغالزایی محقق شود.

این مقام مسئول در زمینه رفع موانع تولید در صنعت پتروشیمی گفت: یکی از اقداماتی که انجام شد، کاهش دوره تعمیرات واحد‌ها بود تا در رسیدن خوراک به پایین دست اختلال ایجاد نشود. 

او در خصوص جمع آوری مشعل چاه‌ها گفت: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان