Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان غذا و دارو از آماده باش تمام شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات و محصولات بهداشتی و سلولزی برای تأمین اقلام دارویی و بهداشتی مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، مهدی پیر صالحی روز شنبه افزود: همه شرکت‌ها را به خط کرده‌ایم و بخش خصوصی و دولتی اقلام موردنیاز داروخانه‌ها را تأمین می‌کنند تا خدمات بهتری در این مناطق ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: برخی اقدامات در حوزه سازمان غذا و دارو و حتی وزارت بهداشت نیست، اما اگر به آنها رسیدگی نشود تبعاتی دارد که متوجه وزارت بهداشت می‌شود که یکی از این موارد تأمین شیشه شیر است.
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: به طور مثال شیر خشک مورد نیاز مناطق سیل زده تأمین شد اما در کنار آن نیاز به شیشه شیر نیز وجود داشت، به رغم اینکه تأمین آن در حوزه مسئولیت وزارت بهداشت نیست، اما معاونت بهداشتی برای تأمین آن اقدام کرد و سازمان غذا و دارو نیز 1500 شیشه شیر و 50 هزار سر شیشه را تأمین کرد.
پیرصالحی ادامه داد: شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات، مواد غذایی و آرایشی بهداشتی در کمک‌رسانی و تأمین اقلام موردنیاز استان‌های سیل‌زده همکاری مطلوبی داشتند.
وی افزود: خوشبختانه تمام ارگان‌ها و نهادها از جمله هلال‌احمر، بسیج، سپاه و ارتش تلاش کردند تا مشکلات مناطق سیل‌زده را به حداقل برسانند.
وی درباره ذخیره داروی مورد نیاز کشور نیز گفت: دپوی موردنیاز دارویی کل کشور تا 6 ماه آینده صورت گرفته و جای نگرانی نیست، اقدامات لازم برای تأمین داروی 6 ماهه دوم سال نیز در حال انجام است.
اجتمام *9185* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان غذا و دارو دارو سيل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی