Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سازنده تراشه‌های ۷ نانومتری پیشرفته محصولات اپل (TSMC) قصد دارد تا سال آینده میلادی نسل جدیدی از تراشه‌های ۵ نانومتری را تولید کند. همین شرکت در سال گذشته اولین تراشه‌های ۷ نانومتری خود را با نام‌های Apple’s A12 and HiSilicon’s Kirin 980 تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تراشه‌ها با کاربرد وسیع در دستگاه‌های تولید شرکت اپل توانایی فوق العاده به آن‌ها بخشید و این محصولات را به بهترین و یا یکی از بهترین‌های جهان تبدیل کرد. قطعا این موضوع می‌تواند دستاورد‌هایی بسیار بزرگی برای دنیای فناوری محسوب شود.

دفتر مرکزی و کارخانه شرکت TSMC در تایوان قرار دارد و مدیران این شرکت امیدوارند در کمتر از یک سال جهش بزرگی را در زمینه تولید تراشه‌های ۵ نانومتری تجربه کنند. این شرکت یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های A12 و A13 SoC در جهان است و از این رو تنها با اعلام خبر تصمیم مهندسان خود برای تولید تراشه ۵ نانومتری، بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده تلفن همراه و تبلت و حتی رایانه با برقراری ارتباط با این شرکت به دنبال خرید این تراشه‌ها در آینده هستند.

در صورت تولید تراشه‌های ۵ نانومتری جدید به طور حتم اولین دستگا‌هایی که به آن‌ها مجهز می‌شوند، محصولات شرکت اپل هستند. شرکت TSMC با سابقه سال‌ها همکاری نزدیک با شرکت اپل سود گزافی را به دست آورده است. با اینکه پیش بینی تاثیر این تراشه بر روی دستگاه‌های هوشمند مختلف پیش از عرضه رسمی آن سخت است، ولی کارشناسان عقیده دارند، چنین تراشه‌هایی تا ۱۵ درصد بازدهی بیشتری نسبت به تراشه‌های نانومتری دارند و در نتیجه عمر باتری دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

طبق نظر بسیاری از مردم جهان و کارشناسان فناوری امروزه به جرات می‌توان گفت قدرتمند‌ترین کشور‌های جهان، کشور‌هایی هستند که توانایی تولید و به کارگیری درست از تراشه‌های هوشمند را دارند. در واقع این تراشه مهم‌ترین قسمت از مغز متفکر هر دستگاهی را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: رقابت انویدیا و اینتل برای بهترین شدن در جهان

انتهای پیام/

سازنده تراشه‌های اپل نسل جدیدی از تراشه‌ها را تولید می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار شهرستان زابل، گفت: به منظور افزایش تعاملات و در راستای هوشمندسازی این شهرستان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات با موضوع روند توسعه طرحه فیبرنوری و نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان منعقد شد.
ملاشاهی در جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری و شرکت مخابرات، افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است و یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.
وی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبرنوری مشترکان خانگی ادامه داد: با برنامه ریزی و سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار سیستان وبلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در این استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی