Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور هنرمندان، نشست تخصصی کارکرد هنر در گام دوم انقلاب اسلامی در قالب سلسله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با حضور هنرمندان، نشست تخصصی کارکرد هنر در گام دوم انقلاب اسلامی  در قالب سلسله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکل‌گیری تولیداتی که از کارکرد اصلی خود دور شده‌اند

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این نشست  با تاکید به ضرورت بازبینی هنر انقلاب اسلامی و جایگاه امروزی آن اظهار داشت: ضروری است جایگاه و کارکرد 40 ساله هنر انقلاب اسلامی ارزیابی شده و کارکردها در 40 سال دوم بررسی شود.

امیر رجبی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب افزود: به ویژه محورهای مبارزه با فساد، علم و پژوهش، استقلال و آزادی، عزت ملی در روابط خارجی و سبک زندگی باید در هنر انقلاب اسلامی دیده شده و نقش هنرمندان نیز در هر حوزه تبیین شود.

چهره‎های شاخص هنر انقلاب اسلامی در استان کردستان تجلیل شدندیاسوج| هنر انقلاب اسلامی اعطای عزت، عظمت و اقتدار به کشور ایران بودرجبی دوانی: پژوهش درباره هنر انقلاب مغفول مانده است

وی با اشاره به توانمندی هنرمندان در تمامی حوزه‌ها گفت:  هنر انقلاب اسلامی لازم است با برنامه مدون در گام دوم انقلاب نسبت به تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام کند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: در مرور 40 سال اخیر شاهد شکل گیری تولیداتی هستیم که از کارکرد اصلی خود دور شده و هنرمند ارزشی به تعداد اندک دیده میشود که این روند لازم است تغییر یابد.

خدانمایی رسالت اصلی هنر است

در این نشست مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل نیز با اشاره به کارکرد و معانی هنر اظهار کرد: در تاریخ تمدن بشریت شاهد آثار هنری هستیم که با این تعریف شکل گرفته که هنر صرفا برای نمایش به دیگری نیست و هنر به معنی مطلق نداریم و نمی توان گفت صرفا با هدف تحریک احساسات است.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی با بیان اینکه بعدها تعاریف مختلفی برای هنر عنوان شده است، افزود: هنر برای بیان افکار و اعتقادات است و نگاه فرمالیسیمی برای هنر مقبول نیست؛ در هنر انقلاب اسلامی هم نهایتا باید به این نکته رسید که هر کجا انقلاب اسلامی نیاز دارد هنر با هدف مفاهمه باید به کمک انقلاب بشتابد.

استاد حوزه و دانشگاه به ضرورت تعریف غایتی برای هنر تاکید و تصریح کرد: تعریف بنده از غایت، توحید است چراکه علت آفرینش بیان عظمت خلقت است و هنر نیز باید طرح زیبایی خلقت را غایت خود تعریف کند؛ خدانمایی رسالت اصلی هنر است.

نوروزی تصریح کرد: هنر دینی و انقلابی باید بتواند آیینه گری و خدانمایی را محقق سازد و حوزه هنری به عنوان نهادی که هنر انقلاب اسلامی را دنبال می کند باید بتواند چنین رسالتی را پیاده کند؛ در غیر این صورت به موفقیت دست نیافته ایم.

تولید اثر با محوریت انقلاب اسلامی به دغدغه جدی تبدیل شود

هنرمند تئاتر و تلویزیون نیز در این نشست در تاکید به اهمیت هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: اولین مسئله بحث شناخت است و لازم است در حوزه هنر انقلاب اسلامی از تئوری به عمل گام برداریم.

سید رضی محمودی به ضرورت تبیین اهمیت هنر انقلاب اسلامی افزود: هنرمندان متعهد بسیاری در راستای هنر انقلاب اسلامی تلاش کردند اما لازم است سیر کلی اقدامات در 40 سال بررسی و میزان موفقیت ها احصا شود.

وی افزود: از سویی میزان بهره گیری از ظرفیت هنرمندان بررسی شود و مشخص شود به عنوان مثال چند متن نمایشی مطلوب در هنر انقلاب اسلامی طی 4 دهه اخیر تولید شده است.

هنرمند پیشکسوت اردبیل اظهار کرد: در برخی عرصه‌ها شاهد این هستیم که هنر همگام با انقلاب پیش نرفته است و کم کاری مشاهده می شود؛ هر سال جشنواره و رویدادهای متعددی با نام فجر برگزار می شود اما باید دید رویدادهای تولیدی تا چه حد مرتبط با انقلاب است.

محمودی افزود: به رغم برخی اقدامات به وضعیت مطلوب نرسیدیم که سیاست گذاری‌ها، دغدغه هنرمندان و میزان حمایت‌ها موثر بوده و لازم است تولید اثر با محوریت انقلاب اسلامی به دغدغه جدی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به دلیل میزان درآمد هیچگاه هنر به عنوان شغل مطرح نشده است، گفت: برای رونق برنامه های هنر انقلاب اسلامی حمایت از هنرمندان و تغییر دیدگاه در این خصوص ضروری است تا بتوان هنر انقلاب اسلامی را به جایگاه مطلوب رساند‌.

انتهای پیام/ن

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب

مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران، ویژه عکاسان مقیم در ایران برگزار خواهد شد؛ این مسابقه با همکاری مرکز ایران و فرانسه، موسسه و گالری عکاسی ایتاک Ithaque و مشارکت انجمن عکاسان ایران و موسسه موج نو در فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرار است با موضوع آب در ایران، مسابقه عکاسی برگزار شود؛ این مسابقه ویژه عکاسان مقیم در ایران قرار است و با همکاری مرکز ایران و فرانسه، موسسه و گالری عکاسی ایتاک Ithaque و مشارکت انجمن عکاسان ایران و موسسه موج نو در فرانسه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مسابقه ترکیب نوشتارهای عکاسی مستند با نوشتارهای عکاسی تجربی است تا وضعیت آب در ایران از طریق یک نمایشگاه عکس گروهی به تصویر کشیده شود.

این مسابقه عکاسی با رویکرد پرداختن به مسائلی نظیر آب‌های شیرین و شور، محیط زیست زمینی و اقیانوسی، فعالیت‌های انسان و بشر مرتبط با آب، فناوری و تمهیدات  مرتبط با آن در مناطق مختلف ایران برگزار می‌شود.

ریاست افتخاری این مسابقه به عهده فرانسین کوستو، رئیس بین المللی ژاک ـ ایو کوستو و آقای ژان ـ میشل الیوررئیس «آکادمی آب» است.

آثار ارسالی پس از ارزیابی توسط هیات داوران انتخاب و ۴۰ عکس برگزیده از میان آثار ارسالی در یک نمایشگاه گروهی که قرار است از ۲۲ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ در پاریس برگزار شود به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه عکاسی می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ خرداد ماه به آدرس ایمیل info@ithaque-paris.ir  ارسال کنند.

همچنین به یک نفر از عکاسان برگزیده این مسابقه جایزه برترین عکس با ارزش ۵۰۰ یورو اهدا خواهد شد.

عکاسان شرکت‌کننده در این مسابقه باید مقیم ایران باشند. هیات داوران این مسابقه که متشکل از اساتید عکاسی ایرانی و فرانسوی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مریم زندی، عضو هیات موسس انجمن ملی عکاسان ایران، سیف الله صمدیان فیلمبردار و فیلمساز ، اسماعیل عباسی عکاس ، افشین شاهرودی، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و محمدرضا کیوانفر استاد دانشگاه در حوزه عکاسی و سینما، میشل پوآورت، مورخ عکاسی، استاد دانشگاه پاریس، پانتئون سوربن، بنیانگذار کالج بین المللی عکاسی، کارولین استن، عضو هیئت مدیره دانشکده بین المللی عکاسی «پاریس بزرگ»، ناتالی بوشه ـ لونوار، رئیس انجمن «مردمان تصویر»، پاسکال بوس، مدیر مجموعه های عکاسی مرکز ملی هنرهای تجسمی کالج بین المللی عکاسی و ماری روبرت، متصدی ارشد قسمت عکاسی و سینمایِ موزه اورسه پاریس اشاره کرد.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه عکاسی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات آثار ارسالی می‌توانند پایگاههای اینترنتی  www.france-iran.org ، www.ithaque-paris.fr  www.nips.org.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد