Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:52:08 GMT

سیل به واحدهای دام و طیور مرکزی 80 میلیارد ریال خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۷۸۱۰

سیل به واحدهای دام و طیور مرکزی 80 میلیارد ریال خسارت زد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سیل به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان این استان 80 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

دکتر « محسن شانقی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 365 راس دام سبک به ارزش هفت میلیارد و 300 میلیون ریال در 64 واحد دامداری استان مرکزی در شهرستان های خمین، فراهان، تفرش، آشتیان، کمیجان، خنداب و شازند در سیل اخیر تلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین 9 راس دام سنگین نیز به ارزش یک میلیارد و 80 میلیون ریال در 2 واحد دامداری در شهرستان های فراهان و کمیجان تلف شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: جاری شدند سیل در این استان 150 میلیون ریال به 2 واحد طیور بومی در شهرستان کمیجان خسارت وارد کرده و 38 قطعه طیور در این مرغداری ها تلف شدند.
دکتر شانقی افزود: جاری شدند سیل 71 میلیارد ریال به 6 واحد پرورش آبزیان در شهرستان های خمین، خنداب، اراک و فراهان و 40 واحد پرورش دام و آبزیان در شهرستان های کمیجان، آشتیان و خمین خسارت وارد کرد و 920 هزار قطعه انواع آبزیان در این واحدها تلف شدند.
وی ادامه داد: 12 کندوی عسل به ارزش 20 میلیون ریال نیز در یک واحد زنبورستان شهرستان اراک نیز در سیل اخیر دچار خسارت شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي سيل98 اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد