Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:49:47 GMT

دایناسورها قیمت حراجی‌های پاریس را تکان می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۲۰۵

دایناسورها قیمت حراجی‌های پاریس را تکان می‌دهند

تهران- ایرنا- استخوان‌های یک جفت دایناسور با قیمت تخمینی بیش از 900 هزار یورو، به زودی حراجی‌های پاریس را تکان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی، روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» نوشت: اسکلت گونه‌های مختلف دایناسور از ژوراسیک تا کرتاسه، 16 آوریل (27 فروردین) در حراجی «درواُ» (Drouot) در معرض فروش قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمتی که برای یک جفت دایناسور اعلام شده در کاتالوگ حراجی قرار گرفته، رقمی بیش از 900 هزار یورو پیش‌بینی می‌شود.
این گزارش با اشاره به فروش فسیل دایناسورها در حراجی‌های سراسر دنیا، نوشت: این بار قرار است چهار قطعه متعلق به 72 تا 161 میلیون سال پیش در حراجی در هتل درواُ مقابل شرکت کنندگان در مزایده قرار گیرد.
استخوان‌های یک اورینتولستس دایناسوری از گوشتخواران جنگجو و یک اوتنیلیا دایناسور گیاه‌خوار که در منطقه جانسون ایالت وایومینگ آمریکا کشف شده بود و صحنه آخرین جدال آن‌ها را تداعی می‌کرد؛ از جمله موارد موجود در حراجی یاد شده است که قیمت آن 600 تا 700 هزار یورو تخمین زده می‌شود.
مورد دیگر، استخوان‌های یک دایناسور چنئوسور و کودکش است که در مونتانا کشف شد. بهای این دو مورد نیز بیش از 900 هزار یورو تخمین زده می‌شود.

** یک آمونیت 150 میلیون ساله در حراجی پاریس
در حراج یادشده همچنین 11 قطعه سنگ فرازمینی به حراج گذاشته می‌شود، یکی از آن‌ها قطعه‌ای 371 گرمی از ماه است که صدها سال پیش بر زمین افتاده است. قطعه دیگر، آمونیتی است که قیمت نهایی آن 45 هزار یورو تخمین زده می‌شود.
آمونیت‌ها که شاخ قوچی هم نامیده می‌شوند به ‌عنوان فسیل شاخص شناخته می‌شود. این قطعه قابل توجه، روایت مسیر حرکت یک جاندار از سطح تا عمق 13 متری دریا را در 150 سال پیش روایت می‌کند. این قطعه پیش از حراج، سه روز به نمایش گذاشته می‌شود.
لوفیگارو با اشاره به اینکه قرار است حراج دیگری در ماه ژوئن (خرداد- تیر) در پاریس برگزار شود که در آن دو اسکلت از دایناسورها با قیمت تخمینی 500 تا 800 هزار یورو چکش خواهد خورد، نوشت: رونق این بازار دانشمندان را نگران کرده است و صداهای مخالف بسیاری در محکومیت این قبیل حراج‌ها به دلیل تاثیر مخرب آنها بر تحقیقات و دسترسی عمومی به این قطعات ارزشمند، بلند شده است.
فراهنگ** 9053 **9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي حراج استخوان دايناسور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در معاملات امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان است.

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروخته شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • قیمت دلار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • قیمت دلار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کاهش قیمت طلا و سکه
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ جدول