Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:19:58 GMT

کرمانشاه یکی از استانهای مهم در حوزه صادرات است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۴۸۵

کرمانشاه یکی از استانهای مهم در حوزه صادرات است

کرمانشاه- ایرنا- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استانداری کرمانشاه گفت: این استان به دلیل برخورداری از یک موقعیت مبادلاتی بسیار مناسب، یکی از استان‌های مهم در حوزه صادرات کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات که به ریاست بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور رضا رحمانی وزیر صمت در مرز پرویزخان برگزار شد؛ اظهار داشت:
طی این سال‌ها کشور عراق در کنار چین تبدیل به یکی از مقصدهای اصلی صادرات کشور شده است و در این میان 40 درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرزها و بازارچه های مبادلاتی کرمانشاه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: انتظار می رود در شرایط فعلی تحریم ها، زمینه و بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت های استان های مهم مرزی مانند کرمانشاه برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور فراهم شود.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: در این شرایط تحریم، مرزهای مبادلاتی استان کرمانشاه از وضعیت بسیار مناسبی برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور از عراق و اقلیم کردنشین این کشور هستند.
وی با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت های مناسب نیازمند فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز است، افزود: دولت باید اعتبار لازم را برای فراهم کردن این زیرساخت ها فراهم کند زیرا با بودجه‌های استانی نمی توان این کمبودها را جبران کرد.
حاتمی با اعلام اینکه ممنوعیت‌ها و محدودیت های گاه و بی گاه صادرات برخی کالاها به جایگاه تجار ایرانی نزد طرف های عراقی لطمه جدی زده گفت: انتظار می رود ساماندهی صادرات با راهکارهای بهتر و هوشمندانه تری همچون عوارض گمرکی صورت گیرد‌.
وی تاکید کرد: این روند در کوتاه مدت به صادرات کشور لطمه جدی می زند و نگرانی هایی را نیز برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده که انتظار می رود این مشکلات هرچه زودتر رفع شود.
وزیر صمت صبح امروز و پس از بازدید 2 واحد تولیدی در کرمانشاه هم گفت: این استان موقعیت و فرصت‌های صادراتی کم نظیری دارد و در سال های گذشته هم بیشترین صادرات به عراق از این استان بوده است.
رحمانی قول داد که مشکلات واحدهای تولیدی کرمانشاه را پیگیری و رفع کند.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
8066/3209

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات كرمانشاه هدايت حاتمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدجمیل المیاحی» در نشست با علیرضا فخاری، استاندار تهران، که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه استان «واسط» در صورت مساعدت‌های لازم توانایی تولید یک میلیون تُن گندم را دارد، اظهار کرد: این استان در حوزه صیفی جات فعال است و در دامداری دارای رتبه اول کشور است و ۳۵ درصد از نیازهای بغداد توسط «واسط» تأمین می‌شود.

المیاحی در ادامه با اشاره به مشابهت میزان جمعیت بغداد و تهران گفت: «واسط» امن ترین استان عراق و به لحاظ وسعت و مساحت چهار برابر بغداد است و مسافت زمانی مهران تا بغداد دو ساعت می‌باشد و به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد راه آهن بین مرز مهران و شهر «کوت»، کربلا و بغداد برای کوتاه کردن مسیرها هستیم.

استاندار واسط عراق با بیان اینکه این استان به لحاظ سیاسی، مهم‌ترین موقعیت را در منطقه دارد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با عراق دارای چهار نقطه استراتژیک است که تردد پنج میلیون نفر زائر، راه آهن مهران، کوت - کربلا و ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور از مهم‌ترین این نقاط است.

وی با اشاره به مهیا بودن یک هزار و ۲۵۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی اقتصادی مشترک بین دو کشور ایران و عراق افزود: به دنبال این هستیم که محصولات ایرانی را در عراق افزایش دهیم، چنانکه در حال حاضر هم ۹۰ درصد از مصالح مورد نیاز در حوزه ساخت و سازهای عراق، از شرکت‌های ایرانی تأمین می‌شود.

المیاحی ضمن تقدیر از استاندار تهران برای حضور در این نشست، سفر به ایران را خوشایند عنوان و اظهار کرد: این نشست فرصت بسیار خوبی است که درخواست کنیم تجربیات تهران در حوزه شهری، فضای سبز و کشاورزی و بازیافت زباله به استان «واسط» عراق منتقل شود.

استاندار واسط عراق پیشرفت روز افزون عراق و ایران را مایه عزت شیعیان اعلام کرد و گفت: با مشاهده توسعه و پیشرفت‌های چشمگیر در تهران متوجه می‌شویم که تحریم‌ها نتوانسته اند مانعی برای رشد این کشور باشند.

کد خبر 6090405

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح