Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@17:08:29 GMT

سوپر خوراکی های سلامت مو را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۵۹۶

سوپر خوراکی های سلامت مو را بشناسید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   موهای سالم یکی ار نشانه های اصلی سلامت کلی بدن است. مو هر ماه رشد طبیعی خود را در حدود 1.2 تا 1.4 اینچ خواهد داشت، اما جالب است بدانید با کمک رژیم غذایی خود می توانید روند رشد، کیفیت، سلامت و زیبایی موهای خود را تقویت کنید.در ادامه این مطلب بهترین خوراکی های برای مو را برای شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماهی بخورید

ماهی و به خصوص ماهی های چرب مثل سالمون به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از اسید های چرب امگا 3 برای موهای شما بسیار مفید است. یکی از راه هایی که می توانید موهایی درخشان، براق و پرپشت داشته باشید، امگا3 است که در ماهی های چرب بسیار یافت می شود.

 

مرغ را فراموش نکنید

کمبود پروتئین می تواند باعث ریزش موی شدید شود. دلیل این امر این است که کمبود پروتئین باعث کند شدن روند رشد می شود و موهای قدیمی نیز به مرور دچار ریزش طبیعی می شوند و در نتیجه مویی جایگزین آن نخواهد شد. این در حالی است که در سینه مرغ پروتئین زیادی وجود دارد که موهای شما را در بهترین وضعیت خود نگاه می دارد.

 

اسفناج دوستدار موهای شما

اسفناج به دلیل وجود مواد مغذی و ویتامین هایی که در خود جای داده است و همچنین چون سر شار از ویتامین A، بتاکاروتن، آهن، فولات و فیبر است، می تواند بهترین غذا برای موهای شما باشد. اسفناج به خصوص برای موهای ضعیف و شکننده بسیار مفید است و رطوبت را در مو حفظ می کند تا کمتر شکننده باشد.

 

گوشت گاو غذای سلامت مو

گوشت گاو حاوی مقدار زیادی پروتئین،آهن وروی است که هرسه این مواد برای تحریک رشدمو عالی هستند.به همین دلیل عدم مصرف گوشت گاو به اندازه‌ی کافی می‌تواند باعث بروز کم خونی و در نتیجه ریزش مو شود.

 

گردو یک میان وعده مفید برای مو

ویزان بسیار زیاد ویتامین E در گردو به رشد سریع تر مو کمک زیادی می کند. همچنین مغز ها چون سرشار از امگا3 و امگا6 هستند، برای درمان مشکلات مو مفید عمل می کنند. چربی موجود در انواع آجیل مثل بادام و گردو باعث تقویت فولیکول مو می شود و جلوی ریزش مو را می گیرد.

 

تخم مرغ معجزه ای برای مو

تخم مرغ یک غذای شگفت انگیز برای مو محسوب می شود. این ماده غذایی به دلیل پروتئین زیادی که دارد و چون غنی از ماده ای به نام بیوتین است به رشد مو کمک می کند. مصرف خوراکی یا موضعی از تخم رغ برای سلامت و زیبایی مو بسیار مفید است.

 

لوبیا ، دانه های زیبایی مو

یکی از دلایل ریزش مو کبود آهن است که این ماده به مقدار زیادی در لوبیا یافت می شود. لوبیا همچنین حاوی روی و ویتامین B۶ است که این مواد معدنی در حفظ سلامت و ترمیم موی آسیب‌دیده بسیار مفید است.

 

فلفل دلمه ای های شیرین دوست داشتنی برای مو

فلفل های رنگی و شیرین مقدار زیادی ویتامین C در خود دارند که برای رشد مو مفید است. Healthline می نویسد یک فلفل شیرین معادل 5 برابر پرتقال ویتامین C دارد و همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از مو در برابر استرس و عوامل آسیب زا محافظت کند.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون گردو ماهی مرغ جام نیوز رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین،مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

تسنیم در خبری نوشت:نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899246

دیگر خبرها

  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ