Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر بنگلادش در ایران گفت: ایران یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا است و بنگلادش آماده گسترش روابط به ویژه در زمینه اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مجیب الرحمان بویان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بالای زنجان در بخش‌های مختلف و تاریخ و سنت‌های استان و اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، اظهار کرد: آماده انجام اقدامات مؤثر برای کار با استان زنجان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بنگلادش هر ساله رشدی ۸ درصدی را تجریه کرده است، تصریح کرد: کشور بنگلادش به انرژی، مواد اولیه و موارد زیاد دیگری نیاز دارد، ایران یکی از اقتصادهای بزرگ است که برای پیشرفت باید با اقتصادهای بزرگ کار کرد.

سفیر بنگلادش در ایران با اشاره به اینکه این کشور نیاز به سرمایه‌گذاری اقتصادی داشته اما در عین حال به سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها نیز فکر می‌کند، گفت: بیکاری و تورم در کشور ما از نرخ پایینی برخوردار بوده و پایه‌های اقتصاد بنگلادش مستحکم است.

مجیب الرحمان بویان با بیان اینکه میزان همکاری‌های بین دو کشور باید افزایش یابد، تصریح کرد: به دنبال فراهم کردن زمینه حضور فعالان اقتصادی بنگلادشی در ایران هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تجار بنگلادش تنها با ال‌سی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند، ابراز کرد: به همین دلیل تحریم‌ها مانع ادامه همکاری شد اما فعالان اقتصادی دو طرف برای کار با یکدیگر نیازمند شناخت خوب از همدیگر هستند.

سفیر بنگلادش در ایران با اشاره به اینکه ۶۰۰۰ لغت مشترک بین دو کشور وجود دارد که حاکی از وجود ارتباطات دو کشور از سالیان بسیار دور است، اظهار کرد: تجارت بین دو کشور در شرایط کنونی نیز ممکن است و نیاز داریم تا با یکدیگر کار کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بنگلادش سفیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

تین نیوز

بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در این اجلاس وزیر اقتصاد امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می دهد طرفین علاقه مند به توسعه روابط در تمامی حوزه ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد