Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:24:56 GMT

پیش بینی قیمت مسکن در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۲۴۴۵

پیش بینی قیمت مسکن در سال جاری

خبرگزاری ایسنا: مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: بازار مسکن در سال ۱۳۹۷ شرایطی مشابه سال ۱۳۹۱ را تجربه کرد. بدین صورت که افزایش قیمت در بازارهای موازی همچون طلا و ارز به رشد بیش از حد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی منجر شد. همین موضوع، کاهش معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ را به همراه داشت و پیش بینی می‌شود این وضعیت برای سال ۱۳۹۸ نیز ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممکن است در مواردی بعضی سازندگان یا مالکان، قیمت‌های نامتعارف برای منطقه خود تعیین کنند اما روند کلی بازار مسکن به سمت ثبات قیمت می‌رود. حداکثر رشدی که برای بازار مسکن می‌توان متصور بود همسطح تورم عمومی یا حتی پایین‌تر از نرخ تورم است و هیچ‌گونه جهشی در سال جاری اتفاق نخواهد افتاد.

کاهش ۵ درصدی معاملات در کل کشور

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره آخرین وضعیت معاملات در فروردین ماه ۱۳۹۸ گفت: از یکم تا بیستم فروردین ماه ۱۳۹۸ در کل کشور ۱۱ هزار و ۵۶۷ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین اجاره نامه‌ها در این مدت ۶۱۲۵ مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در شهر تهران نیز از یکم تا بیستم فروردین ماه ۷۴۱ مورد خرید و فروش مسکن انجام شده که نسبت به همین زمان در سال قبل ۵۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. در خصوص بازار اجاره نیز ۱۲۲۸ اجاره نامه منعقد شده که نسبت به بیست روزه فروردین ۱۳۹۷ بالغ بر ۲۶ درصد کاهش یافته است.

خسروی با بیان اینکه در فروردین ماه معمولاً به دلیل قرار داشتن در تعطیلات، خرید و فروش ملک کاهش پیدا می‌کند گفت: امسال به دلیل جهش قیمت‌ها و با توجه به نزولات جوی، کاهش قراردادها محسوس‌تر بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟