Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:19:22 GMT

ضعف ناگهانی و اختلال بینایی از علائم سکته مغزی است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۳۳۰۷

ضعف ناگهانی و اختلال بینایی از علائم سکته مغزی است

تهران- ایرنا- رئیس بیست و ششمین کنگره نورولوژی ایران گفت: ضعف ناگهانی دست، فلج و بی حسی پا، اختلال در بینایی و افتادگی یک طرف صورت از جمله علائم سکته مغزی است و مبتلایان باید به سرعت به بیمارستان ارجاع داده شوند.

به گزارش ایرنا از انجمن نورولوژی، محسن فروغی پور روز شنبه در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره نورولوژی ایران اظهار داشت: سردرد شدیدی که معمولی نیست و فرد تا به حال آن را تجربه نکرده، کاهش سطح هوشیاری، افتادگی در یک طرف صورت، کم حسی و بی حسی بخشی از صورت، اختلال در تکلم، مشکل در فهم کلام، مشکلات بینایی شامل دوبینی ناگهانی، کاهش شدید و نابینایی در یک طرف چشم، بی حسی یک طرف دست، ضعف ناگهانی دست، فلج پا و بی حسی پا از جمله علائم ناشی از سکته مغزی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بیست و ششمین کنگره نورولوژی ایران گفت: استفاده از روش‌های درمانی جدید موجب شده تا در زمان سکته مغزی بتوان به سرعت لخته را از رگ داخل مغز بیمار خارج کرده، از شدت عوارض بعدی سکته مغزی پیشگیری کرد.
وی گفت: سکته‌های مغزی یکی از شایع‌ترین مشکلات پزشکی است و عواملی همچون دیابت، فشار خون بالا، مصرف غذاهای چرب و فست فودها همچنین استعمال دخانیات افراد در معرض این بیماری قرار می‌دهد.
وی افزود: البته جنسیت و افزایش سن دو عامل غیرقابل پیشگیری در ابتلا به این بیماری است.
فروغی با تاکید بر اینکه فرد دچار سکته مغزی باید هر چه سریعتر به مرکز درمانی مجهز رسانده شود، تصریح کرد: این امر سبب شده تا با استفاده از روش‌های درمانی جدید لخته را از رگ داخل مغز بیمار خارج کنند البته باید این روش توسط پزشک متبحری که در این زمینه آموزش دیده است انجام شود چرا که اگر پزشک با این روش آشنایی کامل نداشته باشد می‌تواند بسیار پرخطر باشد.
اجتمام * 9022 * 1095 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت كنگره نورولوژي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)

 

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟ (فیلم) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)
  • (ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)