Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:41:33 GMT

شبهات درخصوص قرآن باید پاسخ داده شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۴۹۲۴

شبهات درخصوص قرآن باید پاسخ داده شود

قم- ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: دشمنان دست به دست هم داده اند و بوسیله شبهات قصد تزلزل در پایه های این کتاب الهی را دارند، ما باید از طریق رسانه های مختلف پاسخ آنها را بدهیم.

به گزارش ایرنا، وی عصر شنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآنی ویژه طلاب علوم دینی، در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم افزود: وظیفه ماست که با تمام امکانات موجود پیام قرآن را به سراسر جهان برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید فقط مجذوب جسم قرآن شویم و روی قرائت و حفظ کار کنیم ، اظهار داشت: هر چند که این مسائل بسیار پرارزش است، اما باید به سراغ روح قرآن برویم و محتوای آن را در جامعه پیاده کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی ، قرائت، فهم، عمل و منتشر کردن قرآن را چهار برنامه اصلی قرآنی عنوان کرد و گفت: مسابقات قرآنی باید با تفسیر آمیخته شود وسعی کنیم خوب رسانه ای شود.
وی گفت: دعوت موثر به قرآن باید به وسیله اقدام عملی انجام شود که در این راستا صداقت، امانت، درستی، شجاعت و هوشیاری را باید در جامعه پیاده کنیم تا دیگران فرق بین جامعه قرآنی و غیرقرآنی را بدانند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمنان سعی دارند بین مسلمانان ایجاد اختلاف کنند، افزود: آنها در میان برادران اهل سنت می گویند جمعیت شیعیان قائل به تحریف قرآن است؛ با وجود این که از عدم تحریف قرآن با ادله قوی و گویا دفاع کرده ایم، ولی باز هم برخی این مساله را تکرار می کنند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز نیروی عظیمی که مقابل زیاده خواهی های زورمندان و قلدران دنیا ایستاده مسلمانان هستند و دشمن سعی دارد برای تضعیف چنین نیرویی، قرآن را از آنان جدا کند.
وی اظهار داشت: حضور قرآن در برنامه های مختلف از برکت های انقلاب است که باید آن را تعمیق و ادامه دهیم و به زمان های مختلف منتشر کنیم.
در سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه های علوم دینی 52 تَن از 33 کشور جهان توانستند به مرحله نهایی راه یابند.
مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز از 22 تا 24 فروردین ماه جاری در رشته های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، خطابه قرآنی و پژوهش در قم برگزار شد.
/2085/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله مكارم شيرازي قرآن كريم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

کد خبر 6088407 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور