Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:17:34 GMT

هنر انقلاب اسلامی با عنصر معنویت ماندگار است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۴۹۴۴

هنر انقلاب اسلامی با عنصر معنویت ماندگار است

ساوه - ایرنا - مسئول فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور گفت: عنصر معنویت عامل اساسی در هنر انقلاب اسلامی است که بر همه تفکرات و مکاتب مادی گرا خط بطلان کشید.

به گزارش ایرنا، سردار «داود غیاثی» شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت هفته هنر در سالن سلمان ساوجی با حضور هنرمندان ساوجی اظهار داشت: آثار هنرمندان انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت حق طلبانه و ریشه داشتن در ارزش های اسلامی، تاثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سال های درخشش هنر انقلاب اسلامی شاهد بهره برداری غربی ها از آثار فرهنگی و هنری هنرمندان متعهد کشور هستیم به طوری که سناریوی فیلم سرباز رایان نوعی کپی برداری و مهندسی معکوس بود تا مادر سه تن از کشته های آمریکا را در برابر مادران سه شهید فرهنگ ایران قرار دهند و همچنین مستندی در آمریکا ساخته شد که ترجمه دیالوگ‌های شهید آوینی بود.
وی ادامه داد: در حالی که غربی ها به صورتی هوشمندانه تلاش می کنند تا تفکر عیسای ناصری و نه عیسای صلیب شده را به باور مخاطبان تزریق کنند اما در انقلاب اسلامی هنر متاثر از تفکر ولایی و مکتب امامت به تاسی از مکتب سید الشهدا (ع) روی کار آمد و ضمن احیای اسلام، هرگونه تفکر اعم از کمونیستی، مارکسیستی و لیبرالیستی را خاموش کرد.
سردار غیاثی راد افزود: هنر انقلاب اسلامی آنقدر توان دارد که می تواند بر پایه امید و آینده نگری و به پشتوانه تفکر مهدویت، سنگرهای هنر جهان را فتح کند.
وی تصریح کرد: هنر انقلابی بر مبنای اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت بنیان گذاری شده تا در مواجهه با جبهه باطل بتواند با عنصر حق رویارو شود.
مسئول فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور گفت: ولایت فقیه هنر انقلاب اسلامی است و مکتب عاشورا نیز الگویی حماسی برای احیای هنر انقلابی محسوب می شود.
وی گفت: در سایه انقلاب اسلامی احیای هنر در بخش هایی چون تجسمی، سینما، ادبیات و خط تدام یافته است.
سردار غیاثی راد اظهار داشت: آنچه هنر انقلابی را از افکار و مکاتب غربی متمایز می کند، تاسی مکتب اسلام به قیام سید الشهدا (ع) به عنوان مبدا هنر الهی است و ظهور امام زمان نیز با عدالت گستری پایان بخش این مکتب نورانی است.
وی افزود: در امنیت جهانی که با ظهور حضرت امام زمان (عج) حاصل می شود، هنر انقلاب اسلامی قدرت اداره جهان را داشته و معنویت را در دنیای سکولار فراگیر خواهد کرد و به همین دلیل نشانه های تغییر دیدگاه ها در جهان را به سمت انقلاب اسلامی می بینیم.
وی اظهار کرد: هنر انقلاب و ارزش هایی مانند فرهنگ ایثار و شهادت بود که دفاع مقدس را در تاریخ کشورمان ثبت کرد و همچنان نیز ماندگار است.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز اهداف برگزاری این همایش را تبیین ادبیات فاخر انقلاب اسلامی و پاسداشت هنرمندان انقلابی عنوان کرد.
سرهنگ پاسدار «حجت الله دستجانی» افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت مانند یک اثر هنری است که با هنرمندی معمار کبیر انقلاب تشکیل شد و با حاکم کردن ارزش های اسلامی به همه آنچه به غلط ارزش خوانده می شد، پایان داد.
وی شهیدان را ارزش آفرینان اصلی در انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز رسالت هنرمندان انقلابی، صیانت از دستاوردهای نظام و تبیین آن برای نسل جوان است.
در شهرستان ساوه یک هزار و 500 هنرمند در قالب هشت انجمن و در حوزه های مختلف فعالیت دارند.
9921/6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنرمندان ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد

محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، یادآور شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر