Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:30:38 GMT

واحدهای تولیدی نباید به خاطر بدهی به بانک ها تعطیل شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۵۰۵۹

واحدهای تولیدی نباید به خاطر بدهی به بانک ها تعطیل شوند

کرمانشاه- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به بانک و یا چک برگشتی تعطیل شود اگر بدهی آن حاد باشد باید مدیریت آن تغییر یابد نه اینکه تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحمانی عصر شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از اولویت های مهم سازمان صنعت و معدن و تجارت در سال 98 را جلوگیری از خام فروشی معادن کشور و واگذاری معادن کوچک به بخش خصوصی به شرط وارد کردن فن آوری مواد آن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در چند سال اخیر روند خام فروشی معادن در کشور با سیاست های تعرفه ای و مالیاتی بسیار کاهش یافته است، گفت: سیاست دولت کاهش صفر درصد خام فروشی معادن است ولی در برخی موارد تکنولوژی لازم را نداریم که در برنامه است با بخش خصوصی راجع به وارد کردن این فناوری ها سیاست های راهبردی را در دستور کار قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبری بستر و شرایط را برای توجه به واحدهای تولیدی در کشور فراهم کرده اند و توجه به این مقوله وظیفه ای همگانی است و مانند دوران دفاع مقدس که همه مردم پای کار آمدند و موجب شکست دشمن شدند، باید در قضیه رونق تولید نیز پای کار بیاییم تا حربه های دشمنان را شکست دهیم.
رحمانی در ادامه یکی از مهم ترین مولفه های رونق تولید را رواج خرید کالای ایرانی در جامعه دانست و گفت: خرید کالای ایرانی و توسعه بخش صادرات باعث اشتغال زایی، کاهش بیکاری، تورم و بالا رفتن ارزش پول ملی می شود که باید مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار بگیرد.
وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنین یکی از سیاست های اولویت دار این وزارتخانه را جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی به منظور حمایت از بنگاه های تولیدی کشور عنوان کرد و گفت: حتما به کیفیت و استانداردهای کالاهای داخلی نیز توجه می شود.
رحمانی در ادامه از همه جناح ها و گروه ها و بخش های کشور خواست در سال جاری برای خدمت رسانی به کشور فقط به رونق بخش تولید و ملزومات آن مانند صادرات، اشتغال و کاهش بیکاری و تورم فکر کنند.

**مرز برای توسعه کرمانشاه کافی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت مرزی کرمانشاه با اقلیم کردستان و بخش عرب نشین عراق اشاره کرد و گفت: اگر مدیریت استان خواهان توسعه و رونق کرمانشاه باشند مرز و بازارچه برای توسعه آن کافی است.
رحمانی در ادامه با اشاره به درآمد سه میلیارد دلاری مرزهای کرمانشاه در سال گذشته بیان داشت: صادرات فقط مختص تولیدات داخل استان نیست اگر فکور باشید می توانید کالاهای مزیت دار دیگر استان ها را خریداری و با بسته بندی شیک به عراق صادر کنید و درآمد و اشتغال برای استان ایجاد کرد.
وی در ادامه از اتاق بازرگانی استان خواست برنامه دقیق و راهبردی برای رونق صادرات از مرزهای کرمانشاه را تدوین کند و برای این امر انجمن ها و تشکل های مختلف صنفی را ایجاد کند.
وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی بزرگ کرمانشاه وابسته به شستا( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به دلیل بدهی و چک برگشتی مشکل دارند، گفت: در سطح ملی با جدیت پیگیر حل مشکلات این واحدهای تولیدی می شویم.
رحمانی با بیان اینکه خسارت سیل به استان کرمانشاه به هیات دولت گزارش خواهد داد، قول داد بحث احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در شهرستان قصرشیرین را با جدیت پیگیری کند.
وزیر صمت، جمعه شب وارد استان کرمانشاه شد و صبح شنبه از چند واحد تولیدی در شهر کرمانشاه بازدید کرد و سپس عازم شهرستان مرزی قصرشیرین شد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
هم اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است
3209/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزير سازمان صنعت و معدن و تجارت رونق توليد استان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده با حضور در صحن علنی شورای شهر و در واکنش به گزارش خزانه دار شورای شهر در مورد گزارش مالی شهرداری تهران در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته با بیان اینکه ما به دنبال فرصتی برای ارائه گزارش هستیم، گفت: شهرداری تهران عین بودجه یعنی رقم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان را اصلاح کرده است و شهردار تهران نیز به شهرداران مناطق ابلاغ کرده تا سقف بودجه را محقق کنند و حتی تلاش کنند که رقم بیشتری از سقف بودجه محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام ارقام متمم بودجه صرف امور سرمایه‌ای شده است، تصریح کرد: ارقام ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارشی ارائه خواهیم کرد و در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شده که نسبت به تسویه با بانک‌ها اقدام کنند و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود که باید بگویم که در این حوزه رقم بدهی حدود ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان مثال بدهی ۱۶۰ همتی شهرداری به یکی از بانک‌ها به ۱۵ همت رسیده که این کاهش از طریق اعطای ملک و ... بوده است و ما به مانند این رقم بدهی به بانک شهر داشتیم که پرداخت کردیم اما باز هم ۵۰ همت دیگر بدهی داریم.

وی با بیان اینکه واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و در این موارد شفاف هستیم، گفت: در گذشته گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد اما با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه می‌شود و این عملکرد شورا و شهرداری است و افتخار است که بودجه و متمم محقق شده و همه طرح‌های عمرانی اجرایی شده است و در شرایطی قرار داریم که حقوق‌ها هر ماه در روز بیست و ششم پرداخت می‌شود و ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم و بر همین اساس هم تسهیلات دریافت کردیم و چه اشکالی دارد اگر تسهیلات اخذ شده برای خرید اتوبوس‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورا سیاست گذار و ناظر بر شهرداری است، گفت: تقاضا دارم که حرمت‌ها رعایت شود چرا که تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و دیدید که یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. چرا که قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست و این خریدها از محل اموال بلوکه شده بود که آن را پیگیری کردیم و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود و این افتخار ما است که ۱۰۲ همت سند تحقق بودجه را ثبت کردیم و از اعضای شورا درخواست می‌کنم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده، سخن به میان بیاوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌