Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@08:58:44 GMT

ترجمه کتابی درباره سبک زندگی از منظر رهبر انقلاب به عربی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۸۸۱۷

ترجمه کتابی درباره سبک زندگی از منظر رهبر انقلاب به عربی

کتاب «حیات طیبه»، اثر حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علی‌اکبری به زبان عربی ترجمه شد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «حیات طیبه»،‌ نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علی‌اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)، از سوی انتشارات جمعیت المعارف لبنان به عربی ترجمه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب که برای اولین‌بار در سال 82 از سوی انتشارات نسل کوثر به چاپ رسیده، به سبک زندگی می‌پردازد.

در ابتدای این کتاب، حیات طیبه در قرآن بررسی شده که در آن، به تعریف «حیات طیبه» همچنین نتایج و ثمرات آن اشاره شده است. نویسنده در بخشی از این کتاب معتقد است: در حیات طیبه انسان موجودی است که در رابطه با خدا، مؤمن و مسئول و در رابطه با جامعه مفید و متعهد و در رابطه با عالم طبیعت، متفکر، خلاق و مولد و در رابطه با خویشتن، منطقی و حسابگر است».

ترجمه کتاب "ملاصالح" به زبان عربیترجمه و انتشار «ادب فنای مقربان» به زبان عربی در بیروت

از منظر دینی «حیات طیبه»، وضع مطلوب زندگی بشر در همه ابعاد و مراتب، براساس نظام معیار ربوبی است که تحقق آن موجب دستیابی به قرب الی الله خواهد شد. آماده‌سازی افراد جامعه برای تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در همه ابعاد، نتیجه اختصاصی فرآیند تربیت از دیدگاه اسلامی است.

این مفهوم کلیدی الهام‌بخش و شوق‌آفرین دقیقاً به چه معناست؟ در فرهنگ اسلامی و از منظر متفکران اسلامی و رهبران جامعه اسلامی ایران این مفهوم والا چه جایگاهی دارد؟ چگونه می‌توان حیات طیبه را محقق ساخت؟ پاسخ به این‌گونه پرسش‌ها را می‌توان در این کتاب یافت.

«حیات طیبه از دیدگاه امام (ره)»، «حیات طیبه از دیدگاه مقام معظم رهبری» و «حیات طیبه از دیدگاه قانون اساسی» از موضوعات دیگر این کتاب است.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ترجمه معکوس کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترجمه معکوس کتاب و ادبیات ترجمه معکوس کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها «گسترش زبان دیداری در عصر اینترنت» ترجمه دکتر «مریم تفرجی‌یگانه»، به همت انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.
نشانه شناسی شکلک‌ها نوشته «مرکل دنسی» است که با ترجمه خانم مریم تفرجی یگانه عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام ترجمه شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: نوشتن به معنای اشتراک گذاری بخشی از وضعیت بشری در خصوص خواستن و به اشتراک‌گذاری چیز‌ها است.
 فرهنگ لغت پائولو (۱۹۴۷) سال آکسفورد تنها رویداد سال ۲۰۱۵ میلادی نبود که اهمیت اجتماعی و ارتباطی رو به رشد شکلک‌ها را استخراج کرد.
موسیقی دانان، هنرمندان، سیاستمداران و تبلیغ کنندگان در میان بسیاری دیگر در توئیت‌ها در وب سایت‌ها و در سایت حوزه‌های دیجیتال شروع به استفاده از آن‌ها کردند. حتی هنرمندان مشهور حوزه موسیقی مانند: «سرپاول مک کارتنی از بیت لس» با استفاده از اسکایپ برای ایجاد ۱۰ شکلک شاد و سرزنده با نام شکلک‌های عاشقانه در برنامه جدیدش استفاده کرد.
اسکایپ قبلاً به معرفی شکلک‌های زنده سفارشی پرداخته بود که به داخل هر چیزی از تصاویر استودیو‌های بزرگ سینمایی تا آن پادشاهی‌های سمبلیک با سنت‌های ایتالیایی ضربه بزنید این کار برای اسکایپ غیر معمولی و عجیب نیست. برای جامعه مدرن، نوعی ضرورت به نظر می‌رسد که قادر باشد شکلک‌ها را به گونه‌ای با هم ادغام کند که بتواند یک سبک تازه و نوین از نوشتار و برقراری ارتباط را ایجاد کند و این ضرورت محدود به افراد شاخص در جهان دیجیتال نیست؛ بلکه می‌تواند به هر کسی از پاول مک کارتنی تا هیلاری کلینتون ارتباط پیدا کند. شکلک‌های سیاستمداران آمریکایی برای کاربران گوشی‌های آیفون و اندروید ساخته شد و موسوم به هیل موجی بودند.

اشاعه و گسترش شکلک‌ها چندین سؤال اساسی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط و به ویژه دلایل برقراری ارتباط را به شیوه کمدی مطرح می‌کند.
 قبل از هر گونه تلاش برای بررسی این پرسش لازم است به عقب برگردیم و نگاهی به نوع و نقش سیستم‌های نگارشی و نوشتاری و چگونگی تکامل آن‌ها در زندگی بشر بیندازیم.
 این مباحث تاریخی که به من اجازه ایجاد چهارچوبی نظری می‌دهد که لازمه بحث در مورد پدیده شکلک‌ها از نظر نشانه شناسی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است