Web Analytics Made Easy - Statcounter

مژگان شیخی، نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره راه‌اندازی پویش بهار مهربانی برای رساندن کتاب و اسباب‌بازی به کودکان مناطق سیل‌زده کشور، گفت: چنین فعالیت‌هایی برای زنده نگه داشتن امید و بالا بردن روحیه کودکان سیل‌زده اقدامی ضروری و ارزشمند است.

وی امدادرسانی فرهنگی به کودکان آسیب‌دیده از سیل را اقدامی به‌جا و به‌موقع دانست و افزود: نمی‌توان انکار کرد کودکانی که درگیر سیل شده‌اند، در کنار از دست دادن همه خانه و زندگی خود که باید به شکلی جبران شود، از نظر روحی نیز ضربه سنگینی خورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط داشتن روحیه خوب و امیدوار بودن موضوع بسیار مهمی است. چرا که وقتی امید در دل آنها از بین برود، تأمین نیازهای اولیه هم نمی‌تواند آنها را به زندگی گذشته خود بازگرداند. به این‌ترتیب ارسال کتاب و اسباب‌بازی و اعزام کتابداران و نیروهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی با محوریت «امید به زندگی» می‌تواند در حفظ روحیه و زنده نگه داشتن این امید این عزیزان بسیار مفید باشد.

این نویسنده با اشاره به وقوع برخی بلایای طبیعی در کشور طی چند سال گذشته گفت: چنین اقداماتی به ما نشان می‌دهد که می‌توانیم با امید و داشتن روحیه بالا از این سختی‌های پیش آمده عبور کنیم. معتقدم به‌همان اندازه که تأمین خوراک و پوشاک برای کودکان سیل‌زده مهم است، تأمین نیازهای فرهنگی، روحی و روانی هم برای آنها ضروری و مهم است. چون افسردگی به‌ویژه در سنین پایین تمام زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شیخی با اشاره به شرکت در پویش «بهار مهربانی» گفت: من با تحویل یک سری کتاب به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی خودم در این پویش شرکت می‌کنم و از مردم نیز دعوت می‌کنم با اهدای کتاب‌های خوانده شده و اسباب‌بازی‌ها به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی‌شان در این پویش شرکت کنند.

بهار مهربانی، عنوان پویشی است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شامل کتاب و اسباب‌بازی و ارسال آن به مناطق سیل‌زده، راه‌اندازی شده است.

کد خبر 4590123 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمک به سیل زدگان کتاب سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در دیدار با حجت الاسلام محمدباقر برقراری طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن ایام دهه کرامت اظهار داشت: متولیان امر در اسلامشهر از همه ظرفیت‌های موجود فرهنگی و تبلیغی برای بزرگداشت دهه کرامت استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: اسلامشهر از جمله شهرهای مهم و پرجمعیت استان تهران محسوب شده و بزرگداشت ایام الله و برنامه‌های انقلاب در این شهرستان با توجه به نزدیکی به پایتخت و اهمیت سیاسی و فرهنگی آن، بسیار مهم و ضروری است.

وی مردمی سازی برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از مهمترین رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست.

کد خبر 6088724

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴