Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل کارخانه قند بیستون، از پرداخت تمام مطالبات 300 تن از کشاورزان خسارت دیده استان بر اثر سیل اخیر خبر داد.

محسن علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بازدیدی که هفته گذشته به همراه مسوولان استان از زمین های کشاورزی خسارت دیده از سیل داشتیم، پرداخت مطالبات کشاورزان تا تاریخ 22 فروردین را متعهد شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شرکت قند بیستون ضمن ابراز تأسف از خسارات جانی و مالی ناشی از سیل اخیر و ابراز همدردی با کشاورزان، تمام مطالبات مربوط به کشاورزان بیستون و روستاهای بندعبدی، چمبطان، فراش، گرگوند، تخت شیرین، مبارک آباد، نادرآباد، قوزیوند و قره ولی را پرداخت کرد.
علی حسینی افزود: زمین های کشاورزی روستاهای ذکر شده در جریان سیل فروردین ماه به شدت آسیب دیده و کشاورزان این مناطق متحمل ضرر و زیان شده بودند و اسامی آن ها توسط فرمانداری شهرستان هرسین به این شرکت اعلام شده است.
وی یادآوری کرد که اقدام شرکت قند بیستون، گامی در راستای همدردی با این کشاورزان و جبران بخشی از این خسارات بود.
وی همچنین در خصوص یارانه دولتی که به کارخانه های شکر تعلق می گیرد، اظهار داشت: شرکت متبوع از دولت طلبکار بوده که تقاضا دارد دولت مساعدت نموده و به منظور پرداخت مطالبات کشاورزانی که تاکنون کل بدهی خود را دریافت نکرده اند، با این شرکت همکاری کرده و یارانه آن را پرداخت نماید.
سالانه حدود 44 هزار تن شکر در کارخانه قند بیستون تولید می شود که پنج درصد کل شکر تولیدی کشور می باشد.
کارخانه قند بیستون در شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین و در 30 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.
این کارخانه در سال 1340 توسط متخصصین آلمانی ساخته شده و اکثر وسایل مورد استفاده برای صنعت قند سازی و ماشین آلات و دستگاه های کارخانه از شرکت سالز گیتر آلمان می باشد.
تاریخ مونتا‍‍ژ و اولین بهره برداری کارخانه قند بیستون سال 1342 می باشد که ظرفیت اسمی اولیه آن یک هزار تن چغندر در شبانه روز بوده و ظرفیت اسمی کنونی آن 2 هزار تن چغندر در شبانه روز ، که قابل توسعه به بیش از سه هزار تن در شبانه روز می باشد.
این کارخانه با استفاده و با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسان و کارکنان با تجربه و ماشین آلات و وجود آزمایشگاه های مجهز ( آزمایشگاه خاک ، آزمایشگاه شیمی ، واحد R&D ) و با بهره گیری از توان تخصصی گروه کنترل کیفی قادر به تولید محصولاتی با عالی ترین کیفیت در سطح کشور می باشد.
این شرکت علاوه بر تأمین نیاز داخلی نسبت به صادرات شکر نیز به خارج از کشور اقدام می نماید . محصولات این کارخانه طبق استاندارد ملی ایران تولید و عرضه می شود.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می شود.
از مجموع اراضی کشاورزی استان، سالانه حدود 11 هزار هکتار به کشت چغندرقند اختصاص داده می شود که در این سطح، حدود 90 هزار تن محصول برداشت می شود.
در استان کرمانشاه 2 کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب فعال است.
براساس اعلام مسئولان استان، مجوز ساخت 2 کارخانه قند جدید در کنگاور و صحنه نیز صادر شده است.
سامانه بارشی قوی که یکشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان کرمانشاه شد در 24 ساعت فعالیت سبب بارش شدید و به دنبال آن آبگرفتگی و سیل شد.
سیلاب خسارت فراوانی به زیرساخت‌های این استان به ویژه در حوزه کشاورزی و راه وارد کرد.
شدت بارش‌ها و سیل در شرق و جنوب شرقی استان در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و صحنه بیشتر بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
در اثر بارندگی و جاری شدن سیل در سال جاری 185 میلیارد ریال به زیربخش های کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
8066/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قند بيستون مطالبات كشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور، برگزار شد، گفت: مطالبات مردم پایین دست سد سیمره باید پرداخت شود.

وی افزود: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین‌دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد که باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

بهرام‌نیا ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که در این حوزه باید بیشتر کار کنیم که محل پسماند در شهر ایلام، مهران، ایوان و ملکشاهی و استان مشخص شود.

وی یادآورشد: به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم که وضعیت خوبی در این حوزه نداریم چرا که بی‌توجهی به حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

استاندار ایلام تاکید کرد: معاون محترم عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران ایلام، ملکشاهی و مهران به‌صورت مستقیم برای ایجاد محل پسماند وارد عمل شوند.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه بسیار ضروری است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود شهروندانی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که برابر قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت مردم برای داشتن شهری زیبا، گفت مردم برای داشتن شهری زیبا بیش از گذشته مشارکت کنند، به خاطر جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد. باید در این حوزه فرهنگ‌سازی کنیم.

استاندار ایلام در پایان با بیان این‌که نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان آغاز شده است، افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در این راستا اقدام کردند، قدردانی می‌کنیم و اداراتی هم که تاکنون در این راستا اقدام نکردند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سردرب ادارات تحت مدیریت خود اقدام نمایند. هم‌چنین دستگاه‌های اجرایی که این عملیات را آغاز کردند عملیات زیباسازی سیمای بیرونی و درونی شهر را تسریع دهند.

وی ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به این استان اختصاص یابد.

کد خبر 6089116

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان