Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های فلسطینی بر غیرقانونی بودن دولت جدید تشکیلات خودگردان به ریاست محمد اشتیه تاکید کرده و هشدار دادند این اقدام سبب تشدید دودستگی و شکاف خواهد شد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم،جنبش الاحرار(آزادگان) شامگاه شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد دولتی که محمد اشتیه عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تشکیل داده،‌دولتی حزبی و غیر قانونی است که از توافق یا اجماع ملی برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این جنبش که شامگاه شنبه در پی ادای سوگند اشتیه و اعضای دولتش در برابر ابومازن صادر شد، آمده است این دولت تنها ابزاری در دستان رئیس تشکیلات خودگردان برای پیشبرد سیاست های مردود وی است که تنها به نفع اشغالگران است.

این بیانیه آورده است این دولت اعتماد مجلس قانونگذاری را کسب نکرده و به همین سبب غیرقانونی است و آنچه بر باطل بنا شده باشد، باطل است.

گروه‌های مطرح با حضور در ترکیب دولت اشتیه مخالفت کرده و بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی که با چالش های پیش روی مسئله فلسطین مقابله کند، تاکید کرده‌اند.

جمیل مزهر عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و مسئول شاخه آن در غزه هم تاکید کرد بهتر بود ابومازن به جای تقویت و تشدید شکاف و دودستگی‌، به سمت تشکیل دولت وحدت ملی حرکت می کرد.

مزهر اظهار داشت مسئله فلسطین با تهدیدهای خطرناکی از جمله معامله قرن و جداسازی غزه از کرانه باختری و تهدید جدید ناشی از نتایج انتخابات اسرائیل وتوطئه بزرگی که علیه ملت ما طراحی می‌شود که در راس آن ایالات متحده و برخی رژیم‌های منطقه‌ای و عربی قرار دارند.

واکنش حماس به تشکیل کابینه جدید تشکیلات خودگردانکابینه جدید فلسطین در برابر "ابومازن" سوگند یاد کرد

مزهر خاطر نشان کرد شایسته بود که محمود عباس(ابومازن) به جای تشکیل دولتی که سبب تقویت شکاف و دودستگی می‌شود، دولت وحدت ملی را تشکیل می‌داد.

مزهر که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت موضع جبهه مردمی در خصوص تمام دولت‌هایی که در نتیجه توافقات اسلو تشکیل شده، واضح و صریح است،ما با مشارکت در چنین دولت‌هایی با مواضع روشن مخالفت کرده‌ایم، تمام این دولت‌ها از طریق توافق ویرانگری برای مسئله ملی فلسطین روی کار آمده‌اند. جبهه مردمی نمی تواند جزء دولتی باشد که به هماهنگی امنیتی با اشغالگران اسرائیلی و برآورده کردن خواسته‌های آنها می پردازد و تصمیمات مجلس ملی و مرکزی را اجرا نمی‌کند.

وی افزود جبهه مردمی، نشست‌های مجلس مرکزی و مجلس ملی را گام‌هایی برای تقویت شکاف و دودستگی در صحنه فلسطین می داند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هم با انتقاد شدید از این اقدام ابومازن، تشکیل دولتی حزبی بدون مشارکت گروه‌های فلسطینی را خارج از دایره اجماع و توافق ملی و به زیان منافع ملت فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی دانسته‌اند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد دولت جدید جایگزین دولت وحدت ملی نیست و در رویارویی با تجاوزات اشغالگران به کرانه باختری و توقف بازداشت شهروندان در این منطقه ناتوان  است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، طی روزهای اخیر دانشجویان دانشگاه های بزرگ و معروف در آمریکا برای حمایت از مردم فلسطین اقدام به تحصن در محوطه دانشگاه ها و مقابل کاخ سفید کرده اند که در ادامه خواهید دید.

منبع: شبکه خبری العالم

کد خبر 847611 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر مهم اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی