Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار برای جابه جایی روستای حسین آباد منطقه کالپوش شهرستان میامی در نظر گرفته شد که در صورت نیاز، این اعتبار افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست با معاونان و فرمانداران شهرستان های استان سمنان در سالن غدیر استانداری، با اشاره به خسارت یک هزار و 700 میلیارد ریالی ناشی از بارش های اخیر به مناطق مختلف این دیار، افزود: بیشترین خسارت ها ناشی از رانش در روستای حسین آباد منطقه کالپوش شهرستان میامی است که 145 واحد مسکونی تاکنون تخلیه و به 250 خانه دیگر اخطار تخلیه داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همکاری مردم با دولت در اجرای طرح جانمایی‌ جدید برای ساخت این روستا ضروری است.
آشناگر با بیان اینکه جاده اصلی روستای حسین آباد منطقه کالپوش شهرستان میامی در معرض رانش است، ادامه داد: جاده دسترسی جدیدی در حال احداث است تا مسیر جایگزین مطمئن برای عبور و مرور مهیا شود.
وی با بیان اینکه مطالعات برای طراحی و احداث روستای جدید توسط بنیاد مسکن استان سمنان انجام می شود، تصریح کرد: مباحث زمین شناختی سد کالپوش در حال مطالعه است تا نگرانی های مردم در این زمینه مرتفع شود.

** برنامه ریزی برای مقابله با بحران قبل از وقوع آن
استاندار سمنان با اشاره به افزایش آمادگی مسوولان در مقابله با بحران، یادآور شد: متولیان امر در مقابله با هرگونه بحران احتمالی، بانک اطلاعاتی را در خصوص شناسایی بحران ها و نقاط خطرآفرین در سراسر استان تقویت کنند.
وی اضافه کرد: امکانات نظامی که می تواند در مواقع بروز بحران یاری رسان دستگاه های اجرایی و مردم باشند در بانک اطلاعاتی گنجانده شود.
آشناگر ادامه داد: مکان هایی برای اسکان ضروری در مواقع بروز بحران در هر شهرستان در نظر گرفته شود.

** مشارکت حداکثری در انتخابات عامل یاس دشمنان خواهد شد
استاندار سمنان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال سبب مایوس شدن دشمنان، قوت قلب دولتمردان و تقویت ارکان نظام می شود.
وی بیان کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای و تعیین سرنوشت‌شان، کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق می دهد.
آشناگر یادآور شد: مسوولانِ برگزاری انتخابات به مردم اطمینان دهند که مامور به نتیجه نیستند بلکه مامور به تکلیف‌ اند.
استاندار سمنان با بیان اینکه نمایندگان وزارت کشور، زمینه برگزاری انتخابات سالم و بی طرفانه را ایجاد کنند، تاکید کرد: برنامه ریزی برای زمان برگزاری و بعد از آن از نظر امنیتی و اجرایی ضروری است و فرمانداران برنامه ها را به استانداری ارایه کنند.

** بی اعتبایی جهان به تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا
استاندار سمنان افزود: اقدام غیرقانونی آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه با مخالفت های بین المللی روبرو شد و برای خود آمریکا مخاطره آفرین شد.
وی بیان کرد: مردم و مسوولان با توجه به ایثار و فداکاری های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، آبادانی مناطق محروم و دفاع از مظلومان در کنار این نهاد مقدس و در برابر اقدام غیرقانونی آمریکا ایستادند.
آشناگر یادآور شد: دنیا نیز استقبالی از این اقدام نابخردانه نکرد، چرا که کشورها به موازین بین المللی مقید هستند و حتی درخواست آمریکا از انگلستان نیز با بی اعتنایی این کشور اروپایی مواجه شد.
استاندار سمنان با اشاره به لکه ننگ آمریکا در حضور در کشورهای ویتنام، افغانستان و کشتار مردم یمن، تصریح کرد: آمریکا هیچ جایگاهی برای دموکراسی قائل نیست و تروریستی نامیدن سپاه به خاطر نقش قوی این نهاد در دفاع از مظلومان است.
به گزارش ایرنا، این نشست به ریاست استاندار سمنان و با حضور معاونان و فرمانداران شهرستان های این استان برگزار شد، استاندار سمنان در خصوص مسایلی چون اقدام غیرقانونی آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه، رونق تولید، کمک به مردم سیل زده مباحثی مطرح کرد.
9891/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حسين آباد كالپوش جابه جايي مردم سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • روستای عشق آباد ری
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • فهرست جبهه مردمی ایران قوی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد