Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@18:02:20 GMT

ایران همچنان نیازمند بارورسازی ابرهاست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۱۳۷۹

خرداد: مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها مستقر در استان یزد با بیان این که بارندگی‌های اخیر هیچ ارتباطی با بارورسازی ابرها نداشته است، گفت: با توجه به این که تضمینی برای بارندگی‌های آینده وجود ندارد و مشخص نیست در سال‌های آینده وضعیت بارش کشور چگونه باشد، همچنان به مصرف بهینه و بارورسازی ابرها نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرید گلکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اجرا نشدن طرح بارورسازی ابرها در سال گذشته، اظهار کرد: این طرح به دلیل مشکلات مختلفی از جمله مسائل مالی در هیچ استانی از جمله یزد انجام نشد.
وی با بیان این که بارندگی‌های اخیر هیچ ارتباطی با بارورسازی ابرها نداشته است، افزود: در هر زمانی که با افزایش بارش مواجه شویم و از سوی سازمان‌های مسئول خطر وقوع سیل اعلام شود، عملیات بارورسازی ابرها متوقف می‌شود.
مدیر مرکز باروری ابرها تاکید کرد: این موضوع، یک پروتکل است و از زمان تأسیس مرکز ملی باروری ابرها، به این قاعده پایبند بوده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به این که در سال جاری اجرای طرح بارورسازی ابرها با مشکلی مواجه نیست، تصریح کرد: به دلیل مشکلات انباشته ناشی از کمی بارش‌ها و آسیب جدی وارد شده به منابع آب‌های زیرزمینی کشور، نیاز به مصرف بهینه و تولید اضافه بارش و آب در کشور همچنان وجود دارد.
گلکار با اشاره به این که میانگین بارش کشور خشک و نیمه خشکی همچون ایران حتی در صورت وقوع بارش‌های در حد نرمال و میانگین تاریخی، معادل یک سوم میانگین جهانی است، بیان کرد: به همین دلیل در صورتی که بارش سالانه سه برابر میانگین تاریخی شود، تازه به میانگین جهانی خواهیم رسید. برچسب ها: فرید گلکار ، ایران ، بارورسازی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران بارورسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد احتسابی رئیس هئیت مدیره و مجری خدمات فرودگاهی در نشست خبری امروز خود که در cip فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد، گفت:« ما روزها و فصل‌های شلوغ و خلوتی داریم و در نتیجه نمی‌توان گفت روزانه به طور میانگین چند نفر از خدمات cip استفاده می‌کنند، اما در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از خدمات این بخش استفاده می‌کنند. گفتنی است که در نوروز تعداد پیک مسافران رکورد زد و به ۳هزار و ۲۰۰ نفر رسید.»

او در ادامه در خصوص هزینه‌های استفاده از خدمات cip گفت:« مبلغ ورودی برای هر نفر ۳میلیون و۲۰۰ هزار تومان است که طبق بررسی های صورت گرفته خدمات فرودگاهی که به مسافران ارائه می شود برابر و حتی بیشتر از خدمات CIP کشورهای خارجی است چراکه هزینه ارائه خدمات تشریفات در کشورهای خارجی برای هر مسافر بین ۵۰ تا ۷۰ دلار است.»

حامد احتسابی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرآنلاین، مبنی بر اینکه چه اقداماتی در راستای ترویج فرهنگی ایرانی در این شرکت صورت گرفته است، گفت:« ما در این راستا کتابخانه‌ای را در بخش cip فرودگاه امام احداث کردیم و کتاب‌های مختلفی در آنجا گنجاده‌ایم که شامل شاهنامه و سایر کتاب‌های قدیمی ایرانی می‌شود. هر کدام از مسافران می‌توانند این کتاب‌ها را با خود ببرند و محدودیتی برای خرید و پرداخت پول در ازای کتاب‌ها ندارند. ما همچنین سعی کرده‌ایم با شرکت‌های ایرانی قرارداد داشته‌ باشیم و از کالاهای ایرانی استفاده کنیم. در همین راستا دوستان روابط عمومی سعی کرده‌اند که برگزاری مراسم‌های ایرانی از جمله نوروز و شب یلدا را در برنامه خود قرار دهند.»

در ادامه این برنامه مجید باقری، مدیرعامل مجری خدمات فرودگاهی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین، مبنی بر اینکه آیا شرایط اقتصادی سال‌های اخیر بر روی بازار تقاضا در بخش خدمات cip تاثیر گذاشته‌ است، یا خیر گفت:« افرادی که در حال حاضر برای سفر خارجی اقدام می‌کنند، باید در حداقلی‌ترین شکل نزدیک به ۱۸۰ میلیون تومان برای سفر خود هزینه کنند و در این بین هزینه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای قشر هدف این بازار، هزینه بالایی به حساب نمی‌آید و در نتیجه در سال‌های اخیر بازار تقاضا بخش cip دستخوش تغییرات در نتیجه نوسانات اقتصادی قرار نگرفته است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903936

دیگر خبرها

  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش