Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:56:49 GMT

تصویر انسانی مسجد النور در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۳۸۱۰

تصویر انسانی مسجد النور در پاکستان

تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین نشان می دهند، هزاران تن از مسلمانان پاکستان در صفوف نماز در شهر جهنگ، تصویر انسانی مسجدالنور در شهر کرایست چرچ را تشکیل داده و نمازگزاران کشته شده در حادثه حمله تروریستی نیوزیلند را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هزاران تن از مردم پاکستان که لباس سفید به تن داشتند در شهر مرزی جهنگ در ایالت پنجاب پاکستان جمع شدند تا تصویر انسانی مسجد النور در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند را بسازند، جایی که 4 هفته پیش در آن 50 نمازگزار توسط یک مهاجم نژادپرست حامی برتری نژادسفید جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین گرفته شده از بالای نمازگزاران نشان می دهد که آن ها با لباس های سرتا پا سفید به شکل تصویر مسجد النور بر روی زمین سبز زمردی به نماز جمعه ایستاده اند و در کنار آن ها گروه دیگری واژه های «اسلام صلح است» را تشکیل داده اند.

پرچم های بزرگ پاکستان و نیوزیلند نیز با پلاکارد بزرگی با این متن به نمایش گذاشته شده اند: «همبستگی با شهیدان کرایست چرچ در پاکستان»

این مراسم یادبود توسط «موسسه مسلمان» یک سازمان غیردولتی به هدف ارتقاء صلح و ثبات در جهان اسلام برگزار شد و تصاویر گرفته شده از بالای این مراسم توسط هواپیماهای بدون سرنشین گرفته و منشتر شدند.

لازم به ذکر است افراط گرای 28 ساله استرالیایی تبار که حامی برتری نژادسفید بود روز جمعه به دو مسجد با نام های النور و لینوود در شهر کرایست چرچ یورش برده و با شلیک گلوله به سوی نمازگزاران، 50 تن را به قتل رسانده و 39 تن دیگر را مجروح کرد. 9 تن از قربانیان این حمله پاکستانی تبار بودند و نعیم رشید یکی از این قربانیان که سعی داشته فرد مهاجم را متوقف سازد، مدال شجاعت دریافت کرد.

منبع: حوزه 

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل خسارت سیل سپاه پاسداران سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم سپاه مسابقات قرآن کریم کمک به سیل زدگان مساجد نیوزیلند حادثه تروریستی نیوزیلند نیوزیلند پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، شیخ حسین انصاریان‌ هشدار داد: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است و دارد به آخر کار می‌رسد.

شیخ حسین انصاریان‌ در ادامه تصریح کرد: چهارتا مسجد کنار حرم‌ها را ملاک نگیرید، خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است.

وی افزود: شیرین‌تر از انبیاء و ائمه‌ هدی و فقهای واجدالشرایط‌ در عالم نبوده و نبوده است.

دیگر خبرها

  • ویدئو| کاخ سفید مسجد شد
  • حمایت نمازگزاران خرم آبادی از اجرای طرح نورفراجا
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران