Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@23:56:22 GMT

تیم منتخب هفته‌ی بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۵۵۴۰

تیم منتخب هفته‌ی بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس با سه نماینده در تیم منتخب هفته بیشترین نماینده را دارد و بعد از آن فولاد و استقلال هر کدام با 2 نماینده در جایگاه دوم قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، هفته­‌ بیست و پنجم لیگ هجدهم در حالی به پایان رسید که تیم­‌های بالانشین تراکتور و سپاهان با شکست برابر سپیدرود و استقلال از کورس قهرمانی جا ماندند تا پرسپولیس با برد برابر سایپا فاصله­‌ی خود با تیم دوم  را به عدد ۵ برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قعر جدول نیز سپیدرود با برد ارزشمندی که به دست آورد حالا به فاصله­‌ی یک امتیازی نفت مسجد سلیمان رسید تا با امید بیشتری به ۵ هفته­‌ پایانی نگاه کند.

هفته­‌ بیست و پنجم از نقطه نظر گل های زده شده، هفته­‌ خوبی بود و در مجموعه ۱۹ گل از خط دروازه­‌ها گذشت. تنها بازی بدون گل هفته بین تیم­‌های ماشین سازی و نساجی برگزار شد.

با این حساب پرسپولیس با سه نماینده در تیم منتخب هفته بیشترین نماینده را دارد و بعد از آن فولاد و استقلال  هر کدام با ۲ نماینده در جایگاه دوم قرار گرفته اند.

دروازه بان

پیام نیازمند؛ سپاهان

دروازه ­بان جوان سپاهانی‌­ها با وجود عملکرد خوب در بازی با استقلال و چهار مهار توپ نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد. یک دقیقه قبل از گل دقیقه­‌ی ۹۷ پاتوسی، این گلر جوان با یک واکنش استثنایی مانع گل شدن ضربه­‌ی سر تبریزی شد اما در نهایت ستاره­‌ی آفریقایی استقلال او را به زانو در آورد. عملکرد فوق العاده­‌ی نیازمند در جریان بازی باعث شد تا با وجود گل خوردن، این گلر جوان در ترکیب منتخب هفته قرار بگیرد.

مدافعان

سیامک نعمتی؛ پرسپولیس

سیامک نعمتی آچار فرانسه­‌ی تیم برانکو به حساب می­‌آید. این بازیکن در بازی قبلی پرسپولیس برابر الاهلی عربستان به عنوان زوج علیپور در خط حمله به کار گرفته شد ولی در بازی با سایپا به دفاع راست رفت تا ارزشهای خودش  در این پست را نیز ثابت کند. ب

سیامک در فاز دفاعی ۶ تکل موفق، ۳دفع توپ، ۲ قطع توپ و ۵ نبرد هوایی موفق به ثبت رساند که برای یک بازیکن تخصصی در این پست آمار فوق العاده‌­ای محسوب می‌شود چه برسد به این بازیکن که ذاتاً یک هافبک و بال تخصصی است.

شماره­‌ی ۸۸ قرمزها با ثبت ۴۶ پاس سالم، یک پاس کلیدی و ۴ سانتر، بار هجومی پرسپولیس از جناح راست را بیشتر کرده بود در حالی که پیش از این پرسپولیس با حضور نادری و ترابی در سمت چپ بیشترحملات خود را از این سمت طراحی می­‌کرد.

وفا هخامنش؛ نفت آبادان

سومین پیروزی برزیلی­‌ها در شرایطی رقم خورد که وفا هخامنش نقش مهمی دراین پیروزی ایفا کرد و با عملکرد دفاعی خود جلوی مهاجمان پارس جم را گرفت. مدافع شمالی آبادانی­‌ها با یک تکل موفق، ۸دفع ،۳ قطع توپ و ۶نبرد هوایی موفق، دیوار محکمی را جلوی دروازه‌­ی شهاب گردان ایجاد کرده بود. نکته­‌ی عجیب در بازی وفا هخامنش آن است که این مدافع میانی هیچ خطایی مرتکب نشد تا یک بازی سالم و زیبا را به نمایش گذاشته باشد.

پژمان منتظری؛ استقلال تهران

تیم‌های امیر قلعه نویی در فاز حمله اتکای زیادی به نبردهای هوایی دارد و فشار زیادی را بر روی مدافعین تیم مقابل می­‌گذارد اما این نقشه در بازی با استقلال با مشکل مواجه شد و سپاهان نتوانست کار خاصی از پیش ببرد که پژمان نقش مهمی در این مهم داشت.

مدافع با تجربه­‌ی استقلالی‌­ها بعد از عملکرد درخشان خود در بازی با الهلال عربستان که با به ثمر رساند گل نیز همراه بود در بازی با تیم قلعه نوعی و مهاجمان بلند قامت این تیم کار دشواری را بر عهده داشت که با موفقیت به سرانجام رساند. منتظری در این بازی با ۲ تکل موفق و ۲ قطع توپ در کنار نبردهای موفق هوایی خیال شفر از دفاع را راحت کرده بود تا با برنامه ریزی دقیق به برد برسند.

میلاد زکی پور؛ استقلال

مدافع جوان و سریع استقلال که نقش مهمی در حملات این تیم نیز دارد در بازی با سپاهان، بیشتر دقایق را در دفاع میخ کوب شده بود تا جلوی نفوذ اصفهانی­‌ها و  ایران پوریان را بگیرد. میلاد زکی پور در بخش دفاعی ۴ تکل موفق، ۳ باز پس گیری توپ ، ۵ واکنش دفاعی و ۴ قطع توپ را به ثبت رساند که نشان از کلاس بالای این بازیکن است. زکی پور در فاز هجومی نیز بی نقص عمل کرد و با ۴ دریبل و ۵ سانتر موفق عملکرد کرد تا در تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

هافبک­‌ها

میثم دورقی؛ فولاد

هافبک دفاعی پر قدرت فولادی‌­ها که سابقه­‌ی قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ را هم دارد در بازی با تیم سابق خود یک هافبک تمام عیار بود. این بازیکن بومی تیم فولاد در این بازی ۶ قطع توپ به ثبت رساند تا بالاتر از تمام بازیکنان لیگ قرار داشته باشد. دورقی با ۷۷ پاس و دقت ۹۱ درصدی در گردش توپ فولاد نقش اصلی را داشت و در کلاس یک هافبک اروپایی ظاهر شد. این بازیکن یک پاس کلیدی نیز به ثبت رساند تا عملکرد درخشان خود را کامل کند.

امین قاسمی نژاد؛ پدیده شهر خودرو

امین قاسمی نژاد مهمترین بازیکن مشهدی­‌ها در موفقیت این فصلشان به حساب می‌­آید. این بازیکن که در اوج تجربه و پختگی به سرمی‌­برد دراین فصل ۹ گل به ثبت رسانده است که ۲ گل آن در بازی آخر این تیم برابر نفت مسجد سلیمان به ثبت رسید. قاسمی نژاد در این بازی ۵ شوت به سمت دروازه‌­ی طهماسبی زد که ۲تای آن به گل نشست. ۶۳ پاس با درصد موفقیت ۸۷ درصدی نقطه­‌ی عطف دیگر بازی قاسمی ­نژاد بود. امین در فاز دفاعی نیز به کمک یحیی و تیمش آمد و با ۴ تکل موفق و ۲ قطع توپ امتیاز مثبت دیگری را به نفع خودش به ثبت رساند.

مهدی ترابی؛ پرسپولیس

ستاره­‌ی جدید تیم برانکو بازی برابر تیم سابق خود را از روی نیمکت آغاز کرد تا بعد از بازی سنگین برابر الاهلی استراحت کرده باشد. ناکامی پرسپولیس در نیمه‌­ی اول باعث شد تا ترابی در نیمه­‌ی دوم جانشین شریفی شود و همان یک نیمه برای درخشش مجدد او کافی بود. ترابی در بازی با تیم سابق خود پاس گل زیبایی را برای علیپور مهیا کرد و چند دقیق بعد علیپور نیز محبت او را بی جواب نگذاشت و  با پاس گل به ترابی گل سوم تیم پرسپولیس به ثمر رسید. ترابی در این بازی ۹۶درصد پاس سالم به به ثبت رساند که در این میان ۴ پاس کلیدی نیز داشت. ۲ تکل موفق و یک قطع توپ وجوه دیگر بازی شماره ۹ جدید قرمزها به حساب می‌­آید. ترابی به حدی فوق العاده عملکرد که همه بدانند رمز موفقیت پرسپولیس ترابی است.

حسن بیت سعید؛ فولاد

بیت سعید نقطه اتکای مهاجمان فولاد در دربی اهواز محسوب می­‌شد و مغز اصلی حملات قرمزهای دیار کارون بود. بیت سعید با شناخت دقیقی که نسبت به استقلال خوزستان داشت با ۵ پاس کلیدی و ۶سانتر بارها دفاع این تیم را شکافت. بیت سعید بر روی گلهای فولادی­‌ها بی‌تأثیر نبود و یکی از پاس گلهای شاگردان قطبی را نیز به نام خود زد.

این بازیکن بومی فولاد با ۲ تکل موفق و ۲ قطع توپ در فاز دفاعی نیز کمک حال تیم بود تا در پیروزی این تیم عملکرد فوق العاد­ای داشته باشد.

مهاجمان

مهرداد بایرامی؛ سپیدرود

با توجه به پیروزی ۳گله­ی سپیدرودی­‌ها در بازی با تراکتور انصاف نبود که بازیکنی از این تیم در تیم منتخب هفته نباشد و چه کسی شایسته تر از مهرداد بایرامی!

مهاجم اردبیلی و سابق تراکتوری­‌ها از همان شروع بازی فشار زیادی را بر روی دفاع تراکتور قرار داد و دست آخر فروزان را مجبور به اشتباه کرد تا گل اول این تیم شمالی در دقیقه­‌ی ۲ بازی به ثبت برسد. این گل پایان کار بایرامی نبود و با شروع نیمه‌­ی دوم این بازیکن باز هم زهر خود را به تبریزی­‌ها ریخت.

دفع توپ ناقص توسط فروزان و فرصت طلبی بایرامی صحنه ی گل دوم بایرامی به تراکتور بود که مهر تأییدی بر پیروزی سپیدرود بود. عملکرد درخشان بایرامی دراین بازی باعث شد تا حالا رشتی­‌ها برای بقا حساب ویژه­ای را بر روی بایرامی باز کرده­ باشند.

علی علیپور؛ پرسپولیس

مهاجم جوان و در عین حال با تجربه‌­ی سرخ‌ها در این بازی گل دوم تیمش را به ثمر رساند و پاس گل سوم تیم را نیز به نام خودش ثبت کرد. علیپور در این بازی ۱ پاس کلیدی و ۲ سانتر به ثبت رساند و با ۵ نبرد هوایی موفق در ادامه دار شدن حملات پرسپولیس نقش مهمی داشت. این مهاجم شمالی حالا با ۱۳ گل در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد و به دنبال تکرار این عنوان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ‌ برتر فوتبال؛ اسامی داوران هفته بیست‌وششم اعلام شد

داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری فوتبال کشور مشخص شد.

به گزارش تسنیم، رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری 1403-1402 در حالی یکشنبه و دوشنبه 16 و 17 اردیبهشت برگزار می‌شود که کمیته داوران اسامی داوران هر یک از دیدارها را به شرح زیر اعلام کرد:

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

گل گهرسیرجان- شمس آذر قزوین 

داور: ایمان کهیش کمک ها: حسن ظهیری، حامد تازه پور و حامد سیری ناظر: ایرج نظری

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان

داور: پیام حیدری کمک ها: حسین مرادی، عباس پورحمیدی و امیر ایار ناظر: حسین خانبان

پیکان تهران - آلومینیوم اراک

داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: مهدی شفیعی، بهزاد پناهی و محمدعلی صلاحی ناظر: رسول فروغی

سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان 

داور: حسن اکرمی کمک ها: مهدی سیفی، محسن بابایی و فرزاد منصوری ناظر: سعید بطحایی

نساجی مازندران - پرسپولیس

داور: موعود بنیادی فر کمک ها: علیرضا ایلدروم، حسن انتظاری و امیرسامان سلطانی ناظر:محسن قهرمانی

ملوان بندر انزلی - هوادار تهران

داور:میثم حیدری کمک ها: یعقوب حجتی،علیرضا طاهرخانی و پوریا افشاریان ناظر: فریدون اصفهانیان

فولاد خوزستان - تراکتور تبریز

داور:بیژن حیدری کمک ها: علی احمدی، یوسف مغروری و مسعود حقیقی ناظر: حسن کامرانی فر

استقلال - ذوب آهن اصفهان

داور:کوپال ناظمی کمک ها:امیرمحمد داودزاده، محمدعلی پورمتقی و شبیر بهروزی ناظر: محمدرضا ابوالفضلی

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال با تساوی گل گهر و شمس آذر
  • عکس| اتفاق باورنکردنی در لیگ ایران؛ گل‌گهر با ۲ لباس مختلف بازی کرد!
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| تقسیم امتیاز در سیرجان
  • گل‌گهر و شمس آذر با تساوی به رختکن رفتند
  • هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس مقابل تیم شهر خسته، استقلال میزبان حریف پرنوسان
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • لیگ‌ برتر فوتبال؛ اسامی داوران هفته بیست‌وششم اعلام شد
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند
  • هفته بیست و پنجم لیگ برای خوزستان تاریخی شد
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است