Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست فرصت مناسبی را جهت بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل محیط زیستی ایجاد خواهد کرد که یقیناً بهره‌برداری از آن می‌تواند باعث کاهش و جلوگیری از اثرات زیانبار محیط زیستی در پروژه‌های کلان شهری شود.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور در بازدید از غرفه این اداره کل و ادارات مناطق 22گانه شهرداری تهران در سالن 35 هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به نمایندگی از کل مجموعه شهرداری تهران با هدف تبادل تجربیات در سطح ملی و بین المللی، ارائه آخرین دستاوردها و فعالیت های حوزه محیط زیست در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به رسالت شهرداری تهران در حوزه محیط زیست شهری، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار پیشگام فعالیت‌های محیط زیستی با ارائه مدل‌ها و اقدامات شاخص محیط زیستی است که به عنوان الگویی برای دیگر شهرها با تشکیل کمیته محیط زیست کلانشهرها، تجربیات خود را در اختیار سایر کلانشهرها قرار می‌دهد.

علی‌پور افزود: نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، فرصت مناسبی را برای آشنایی با دیگر سازمان‌ها و فعالیت آن‌ها در حوزه محیط زیست به ویژه محیط زیست شهری فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای محیط زیستی خود را در قالب ستادی و منطقه‌ای، سخت افزاری و نرم افزاری از جمله بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، سیستم‌های آبیاری هوشمند و اطلس‌های تهیه شده از وضعیت محیط زیست هر منطقه، اطلاع رسانی در خصوص مدیریت پسماند شهری، ایستگاه سنجش آلودگی هوا و تنوع زیستی ارائه می‌کند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی "مکانیابی، طراحی، اجرای نیروگاه خورشیدی در محیط شهری و خانگی" و "کاهش مصرف انرژی خانگی و اداری با اجرای سیستم‌های خورشیدی" از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در غرفه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای عموم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با بحران سیل اخیر در کشور و اختصاص یافتن درآمد آن به موضوعات مرتبط با سیل خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فضای مناسبی را جهت بحث و تبادل نظر تخصصی و کارشناسی در خصوص عدم رعایت حرایم محیط زیستی در شهرها فراهم می‌کند که یقیناً باعث جلوگیری از اثرات زیانبار حوادث طبیعی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)