Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در سال جدید روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و دیگر اعضای شورای عالی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ابتدا به رئیس جدید قوه قضائیه که برای اولین بار در جلسه شورای عالی شرکت داشت، خوشآمد گفت و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های قوه قضائیه در پیشبرد امور اقتصادی کشور با استفاده از ظرفیت شورای عالی هماهنگی اقتصادی تداوم یافته و گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی با اشاره به وقوع سیل بی‌سابقه در کشور که از اواخر سال گذشته شروع شد و آثار آن هنوز ادامه دارد، گفت: از مردم خوب کشورمان که در کنار نیروهای امدادی، مسئولان کشور و نیروهای نظامی و انتظامی به کمک سیل‌زدگان شتافتند، قدردانی می‌کنم. کمک‌های سازمان یافته مردم به هم‌میهنان خود همچنان مورد نیاز است که در کنار تلاش‌های دولت دستگاه‌های مختلف امکان آن را فراهم کنند که هر چه زودتر زندگی در مناطق سیل‌زده به حالت طبیعی برگردد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت همکاری سه قوه برای کمک‌ به آسیب‌دیدگان سیل اخیر در کشور تأکید کرد.

روسای قوه مقننه و قضائیه نیز ضمن قدردانی از کمک‌های مردمی و مسئولان کشوری و لشکری به سیل‌زدگان، تداوم این کمک‌ها را مورد تأکید قرار دادند.

در این جلسه، موضوع اختصاص منابع لازم برای جبران خسارات وارده به سیل‌زدگان از جمله استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

شورای عالی در بخش دیگری از بررسی‌های خود لزوم دسترسی حداکثری مردم به بیمه حوادث طبیعی را مورد بررسی قرار داده و در جهت اختصاص منابع کافی در این زمینه پیشنهادهای لازم را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسن روحاني رييس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، شهرام دبیری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان اظهار کرد: توجه به شوراها، تخصیص مکان مناسبت جهت استقرار شورای استان و همچنین همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف شوراها و همچنین شورای استان توسط استاندار سمنان امری ارزنده است.

وی افزود: مدیریت استاندار سمنان در خصوص شوراها به عنوان الگویی از مدیریت مطلوب حکومت در استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در سطح استان‌ها پیگیر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین استان هستیم، خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان‌های کشور در دستور کار است.

دبیری با اشاره به اینکه از نظر محل، بودجه و امکانات، مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانونی آن حل شود، تصریح کرد: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

وی ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقای جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 749359

دیگر خبرها

  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود