Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@22:25:11 GMT

وزش باد نسبتا شدید در تهران طی فردا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۷۸۹۶

وزش باد نسبتا شدید در تهران طی فردا

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به پاک بودن هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته از وزش باد نسبتا شدید در تهران طی فردا (۲۶ فروردین) خبر داد.حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۵ فروردین) است، اظهار کرد: برای برخی ساعات امروز افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی صبحگاه امروز (۲۵ فروردین) شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار است و به‌تدریج در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود.

 

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا (۲۶ فروردین) انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات مشاهده شود، تصریح کرد: این شرایط پابرجا نیست و با تغییر وضعیت جوی در طول روز، وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال‌غربی در برخی ساعات دور از انتظار نیست که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.شهبازی در ادامه گفت: بر این اساس انتظار می‌رود طی فردا (۲۶ فروردین) شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت برقرار باشد و در برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق مشاهده شود.

 

به گفته وی همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی دارد.مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۴۴ در شرایط پاک قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۵۴ در شرایط سالم است.

 

برترینها

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ورزش باد گوناگون هواشناسی تهران جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز با تاثیر سامانه همرفتی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم خواهد داشت و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد.

وی گفت: امروز بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه فعال در هرمزگان تا فردا جمعه ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

سی سی پور افزود: در مناطق دریایی طی امروز در بعضی ساعات افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود و با توجه به احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در اثر ابری بودن، توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و در بعدازظهر و شب شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی، از فردا افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق