Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت فلات قاره ایران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در زمینه حفاظت و صیانت از حیات‌وحش منطقه خارگ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا تفاهم‌نامه حفاظت و صیانت از حیات‌وحش منطقه خارگ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه محیط زیست با حضور ایمان شیریان‌پور رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، امروز به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، دانشفر مدیر امور تولید و ایوب بنوی سرپرست روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران به همراه جمعی از روسای اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر حضور داشتند.

ایمان شیریان‌پور، رییس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافندغیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در این‌باره گفت: هدف از این تفاهم‌نامه صیانت و حفاظت از حیات‌وحش منطقه خارگ است.

وی ادامه داد: شرکت نفت فلات قاره ایران در زمینه تغذیه، در اختیار قرار دادن امکانات از قبیل اسکان، تغذیه و... برای دامپزشک حیات‌وحش، ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و برگزاری همایش برای توسعه محیط زیست در شرکت نفت فلات قاره با اداره کل محیط زیست استان بوشهر در منطقه خارگ همکاری و تعامل خواهد داشت.

همچنین قلی‌نژاد نیز در این زمینه اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید در خصوص حمایت از حیات‌وحش و آهوان جزیره خارگ است. این جزیره به عنوان پناهگاه حیات‌وحش یکی از زیستگاه‌های مهم آهوی ایرانی است که این زیستگاه با توجه به توسعه صنعتی و حضور صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، محدود شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه و همکاری خوبی که شرکت نفت فلات قاره دارد، تلاش می‌کنیم زیستگاه این حیوان شرایط مناسب‌تری پیدا کند. شرکت نفت فلات قاره برای تامین علوفه و ایمنی بیشتر آهوان جزیره متعهد شده است که امیدواریم با کاهش آلودگی‌ها و اقدامات حفاظتی و زیستگاهی، شرایط مطلوب‌تری را برای زیستگاه گونه آهوی ایرانی در جزیره خارگ فراهم نماییم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: شرکت نفت فلات قاره ایران در دو منطقه بهرگان و خارگ در حوزه استان بوشهر فعالیت دارد و خوشبختانه با همکاری‌های خوبی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، شاهد کاهش آلاینده‌های ناشی از فعالیت این شرکت هستیم. نمونه بارز آن کاهش ورودی فاضلاب و پساب‌های صنعتی به محیط زیست دریایی است که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده قرار است در یک زمان‌بندی مشخص، فاضلاب‌های صنعتی ورودی به خلیج‌فارس به صفر برسد.

گفتنی است، مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضا برای پنج سال تعیین شده و با رضایت طرفین قابل تمدید است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 حفاظت محیط زیست حیوان روابط عمومی نفت همکاری و تعامل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

او افزود: بازدید از آبشخور‌ها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبار‌ها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبار‌ها و تانکر‌های پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می‌شود.

بسملی بیان کرد: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبار‌های منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد