Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:05:59 GMT

سیلاب 20 روستای شادگان را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۸۱۴۰

سیلاب 20 روستای شادگان را تهدید می کند

آبادان - ایرنا - فرماندار شهرستان شادگان گفت: 20 روستای بخش مرکزی این شهرستان به دلیل روان آب های رودخانه کارون در معرض سیلاب قرار دارند.

سعید حاجیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا وضعیت 20 روستای بخش مرکزی این شهرستان را سخت توصیف کرد و افزود: نهر بحره با افزایش دبی مواجه شده که با شرایط فعلی 20 روستا را با شرایط بحرانی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تاکنون یک روستا در بخش مرکزی و 2 روستا نیر در دارخوین با ورود سیلاب تخلیه شدند.
وی همچنین بیان داشت:آب تالاب شادگان اکنون با افزایش حجم مواجه شده است ولی تاکنون دستوری مبنی بر تخلیه روستای صراخیه داده نشده است.
حاجیان افزود: البته برخی اهالی صراخیه که نگران سیلاب بودند وسایل خانگی و گران قیمت خود را از روستا خارج کردند ولی اکنون سیلاب این روستا را تهدید نمی کند.
فرماندار شادگان اظهار داشت: با توجه به افزایش دبی رودخانه کارون در روزهای آتی مسیر ارتباطی دارخوین به شادگان لوله گذاری بیشتری خواهد شد تا برای تردد مشکلی ایجاد نشود.
تاکنون 270 روستا به صورت کلی و جزیی در استان خوزستان به دلیل سیلاب تخلیه شده که از این تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگی شده اند.
120 هزار نفر از مردم سیل زده استان خوزستان در پادگان ها ، مدارس، مساجد، حسینیه ها، چادرها، و دیگر مکان های اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
7104/ 6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 شادگان تهديد 20 روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کمبود و نبود اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان کارون موضوعی بود که از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان بار‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و ۵ دستگاه اتوبوس به این شهرستان اختصاص یافت.

با انتشار خبر اختصاص اتوبوس در ماه‌های گذشته، اما شهروندان می‌گویند: تاکنون اتوبوس‌ها شروع به کار نکرده اند و مشکلات مردم شهرستان کارون همچنان پابرجاست.

آنها از مسئولان درخواست دارند نسبت به رفع مشکل و وارد مدارشدن اتوبوس‌ها توجه ویژه داشته باشند.

سعید کعبی فلاحیه، فرماندار کارون به خبرنگار ما گفت: اتوبوس‌ها خریداری شده اند، ولی با مشکلاتی ازجمله پلاک گذاری، تامین راننده، برون سپاری، مناقصه‌ها و بیمه خودرو‌ها و... مواجه بودیم و همین امر سبب طولانی شدن فرآیند آغاز خدمت رسانی اتوبوس‌ها شد.

محمد عبیاوی، شهردار کارون مشکل کنونی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان را تامین راننده عنوان کرد و افزود: در این زمینه تفاهم نامه‌ای میان شهرداری اهواز و سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز مبنی بر تامین راننده پایه یک منعقد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت