Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@17:08:47 GMT

اعدام مرسی به دلیل ارتباط با سپاه و حزب الله

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۹۴۲

اعدام مرسی به دلیل ارتباط با سپاه و حزب الله

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، از دیگر اتهامات این افراد «تلاش اخوان برای سرنگونی رژیم های کشورهای عربی، ایجاد خاورمیانه جدید و ادامه انجام نقشه های تروریستی» عنوان شده است.
در تفهیم اتهام این افراد ادعا شده است: با بررسی گزارش امنیتی، برخی از اعضای اخوان المسلمین با هماهنگی و ارتباط با سپاه پاسداران ایران، حزب الله لبنان و جنبش حماس، اطلاعات کشور را در اختیار کشورهای بیگانه قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی مصر مدعی شد: افرادی چون محی حامد، أحمد عبد العاطی، محمد رفاعه الطهطاوی وأسعد الشیخه بسیاری از اطلاعات در خصوص منافع کشور و امنیت نیروهای مصری را در اختیار سازمان های خارجی قرار داده اند، اقدامی که تاثیرات منفی بر روابط مصر با برخی کشورها در آن زمان گذاشت.

در ادامه گزارش تفهیم این افراد آمده است: این افراد در زمان مرسی در ریاست جمهوری کار می کردند و به موجب شغلشان مسئول این گزارش ها هستند.

دادستانی مصر افزود: الطهطاوی در بازجویی اقرار کرده و گفته، این گزارش ها از طریق «احمد عبدالعاطی» مدیر دفتر مرسی، در اختیار وی قرار گرفته است.

دادستان مصر افزود: رئیس جمهوری مخلوع از تصمیم در این مورد شانه خالی می کرد، در همین راستا «خالد عبدالمعطی» از سوی اعضای حزب الله مامور سفر به بیروت شد و به رئیس جمهوری، خطرات آن را برای امنیت کشور گوشز کردیم، اما هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشد.

درخواست برای اعدام مرسی پس از آن صورت می گیرد که سازمان های حقوق بشری مصری و بین المللی در مورد صحت احکام صادر شده تردید دارند، موضوعی که مقام های مصری همواره این اتهامات را رد می کنند.

مصر مدعی است که دستگاه قضایی این کشور کاملا مستقل و شفاف بوده و هرگونه اتهامات مطرح شده درخصوص عدم استقلال آن کاملا مردود است، هرچند عملکرد چند ساله قوه قضاییه مصر خلاف این را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخوان المسلمین جاسوسی حزب الله محمد مرسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است

سردار رمضان شریف با اشاره به لزوم تربیت متعالی گفت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت سپاه و بسیج داشتن نیرو‌های آگاه و بصیر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، سردار رمضان شریف معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه پاسداران در آیین ویژه  به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم که در کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمان نژاد رامسر برگزار شد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت سپاه و بسیج داشتن نیرو‌های آگاه، بصیر و آشنا به مبانی دینی و فرهنگ اهل بیت از روز اول تاسیس  است.

وی گفت: تاکید مسئولان و فرماندهان سپاه این است که تلاش کنیم دانش سیاسی و عقیدتی پاسداران و بسیجیان افزایش پیدا کند.

سردار شریف افزود: شهادت استاد مطهری معلم انقلاب به عنوان هفته تعلیم و تربیت فرصتی است که تاکید کنیم بر افزایش معرفت و دستیابی به اهداف سپاه در دفاع از ارزش‌های انقلاب که با بینش عقیدتی و سیاسی موفق‌تر عمل خواهیم کرد و راحت‌تر به اهداف می‌رسیم.

سردار شریف گفت: تلاش بر این  بوده قدرت سپاه و مولفه قوت سپاه روز به روز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و همه امکانات و لوازم آن در محتوا، مربی و فضای آموزشی مورد توجه قرار بگیرد.

در این مراسم از مربیان و هادیان برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • فضاحت با هزینه بی‌بی‌سی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی