Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:30:08 GMT

85 هزار نفر در کتابخانه های عمومی قزوین عضو شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۱۲۷۱

85 هزار نفر در کتابخانه های عمومی قزوین عضو شدند

قزوین - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین گفت: در سال گذشته 85 هزار نفر شامل 47 هزار و 600 زن و 37 هزار و 400 مرد به عضویت کتابخانه های استان در آمدند.

رویا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:55 هزار و 300 تن از اعضای کتابخانه های عمومی استان را دانش آموزان تشکیل می دهند و اداره کل کتابخانه های عمومی استان در مناسبت های مختلفی چون هفته کتاب یا روز میلاد چند تن از بزرگان اقدام به عضوگیری رایگان در کتابخانه ها می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اظهار داشت: در سال 97 به منظور ترویج فرهنگ مطالعه طرح های جدیدی به نام های کوپه دانایی با همکاری اداره کل راه آهن و همچنین کوله کتاب در مناطق محروم با همکاری دهیاریها و بخشداری ها در دستور کار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت.
اسماعیلی ادامه داد: در 2 سال گذشته با توجه به تاکید استاندار قزوین مبنی بر حبس زدایی از کتاب در ادارات و منازل، طرح گلریزان کتاب در استان اجرا و تعداد قابل توجهی کتاب جذب کتابخانه های استان شد.
این مسئول با اشاره به نگهداری 970 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان افزود: کتاب های کتابخانه های استان به 2 روش خریداری یا اهدایی از سوی مردم تامین می شود.
وی اضافه کرد: کتاب های اهدا شده به کتابخانه ها ابتدا توسط کارشناسان منابع اداره کل کتابخانه های عمومی تایید شده و پس از اقدامات اولیه در اختیار کتابخانه های تعیین شده قرار می گیرند.
اسماعیلی افزود:سال گذشته 900 هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی استان به امانت داده شد و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
وی، حمایت از نویسندگان بومی را یکی از رسالت های جدی اداره کل کتابخانه های استان عنوان کرد و افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از 155 نویسنده، مولف و مترجم بومی در استان شناسایی شدند.
اسماعیلی با اشاره به رشد ظرفیت های کتابخانه های استان، افزود: در سال های اخیر علاوه بر بخش مخزن کتاب، بخش های دیگری چون کودک و نوجوان، کمک درسی، نوسوادان، استان شناسی، دیداری شنیداری، بخش نابینایان، نسخ خطی، نمازخانه، نشریات و سالن مطالعه به ظرفیت کتابخانه ها افزوده شده است.
استان قزوین 67 کتابخانه با مجموع زیربنای 33 هزار متر مربع دارد.
7388*6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب كتابخانه ها عضوگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری