Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قرار است امروز در یک سخنرانی تلویزیونی تدابیر اتخاذ شده را برای پاسخگویی به مطالبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی معترضان به سیاست‌های دولت خود اعلام کند.

در فرانسه جنبش ضد نظام سرمایه‌داری از پنج ماه قبل آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون می‌داند که اوضاع پر خطر است. وی برای آنکه ادامه ریاست جمهوری خود را به خطر نیندازد باید مردم فرانسه را متقاعد کند. الیزه یکشنبه شب اعلام کرد مکرون روز دوشنبه ساعت بیست به وقت محلی در مورد اولویت‌ها و نخستین تدابیر عینی سخنرانی خواهد کرد.

علاوه بر این، مکرون قرار است روز چهارشنبه در نشستی خبری در الیزه در مورد برنامه‌های بزرگ خود و جزئیات آن توضیح دهد.  او اوایل ماه ژانویه «گفتگوی بزرگ ملی» را به راه انداخت که شیوه‌ای بی‌سابقه برای مقابله با بدترین بحران از زمان به قدرت رسیدن وی است. شماری از مردم فرانسه از اواسط ماه نوامبر اعتراض به سیاست‌های مالی و اجتماعی مکرون را آغاز کرده‌اند. مکرون در صد ساعت گفتگو در سراسر کشور شرکت کرد که البته هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.

نظرسنجی‌ها حاکی است معترضان که روز شنبه بیست و سومین تظاهرات اعتراضاتی خود را در پاریس و دیگر شهر‌های فرانسه برگزار کردند، انتظار ندارند گفتگوی ملی بتواند این بحران را حل کند. طبق نظرسنجی که موسسه ایفوپ روز یکشنبه منتشر کرد، هشتاد و پنج درصد مردم فرانسه معتقدند مکرون باید رویکرد خود را درباره نگرانی‌های معترضان تغییر دهد.

از تابستان سال گذشته مسائل مربوط به اطرافیان مکرون، استعفای وزیران رده بالا و اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت پاریس، سیاست تغییر فرانسه را که مکرون آغاز کرده بود، متوقف کرد. در میان مسائل بسیاری که در زمان گفتگوی بزرگ ملی مطرح شد این سوال مطرح است که آیا این طرح از سر گرفته خواهد شد؟ یکی از بخش‌های اصلی این برنامه‌ها مالیات بر درآمد است که مالیات بیشتری را بر ثروتمندان تحمیل می‌کند.

در این میان برخی از اعضای دولت مانند نخست وزیر و همچنین لوران ووکیه، رئیس حزب راست‌گرای جمهوری‌خواهان، معتقدند مردم فرانسه به مالیات کمتری نیاز دارند. از دیدگاه فعالان اتحادیه‌های کارگری و چپ‌گرایان نیز عدالت مالی و مسائل زیست محیطی در اولویت قرار دارد. مارین لوپن، رئیس حزب راست‌گرای افراطی، هم خواستار یک نظام متناسب است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی