Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:36:22 GMT

سیلاب در خراسان جنوبی تحت کنترل است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۱۶۲۳

سیلاب در خراسان جنوبی تحت کنترل است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: به غیر از شهرستان بیرجند سایر شهرستان های استان روز گذشته (یکشنبه) درگیر سیلاب بوده اند اما در حال حاضر شرایط تحت کنترل است.

به گزارش ایرنا سید ابوالحسن میرجلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون منطقه گرفتار در سیلاب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به شدت بارندگی و وقوع سیلاب در اکثر نقاط استان نیروهای امدادی و عملیاتی به یکهزار حادثه دیده امدادرسانی کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها مانند طبس، زیرکوه، درمیان و سربیشه تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
وی ادامه داد: تا این لحضه مورد خاصی از تخریب وسیع منازل نداشتیم اما در این مدت نیروهای امدادی و عملیاتی 16 نفر را از مرگ حتمی نجات دادند و خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون مورد فوتی برگرفته از سیلاب در استان نداشتیم.
میرجلیلی اظهار داشت: بارندگی های روز گذشته موجب 91 مورد آبگرفتگی منازل در استان شد که بیشتر آنها با تلاش نیروهای امدادی برطرف شده است.
وی گفت: در این مدت 2 هزار نفر از افراد حادثه دیده یا کسانی که در راه مانده بودند، اسکان داده شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: برق در سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه قطع شد که مقدار زیادی مرتفع شده و بقیه در حال انجام است.
سامانه بارشی جدید که روز شنبه گذشته از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فراگرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و امروز (دوشنبه) پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
بارش رگباری و شدید باران دیروز باعث مسدود شدن برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی در خراسان جنوبی و بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران، برخی مدارس 11 شهرستان استان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امدادرساني سيلاب خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر

بارش باران از دیروز در نقاط مختلف خراسان جنوبی آغاز شده و با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان زیرکوه، به باغات، مزارع و زیرساخت‌ها آسیب وارد شده است.

همچنین شب گذشته به دلیل سرریز سد خاکی نوده و احتمال خطر برای ساکنین این روستا، غیرتی فرماندار شهرستان زیرکوه دستور تخلیه این روستا را صادر کرد؛ دیشب این سد خاکی شکسته شد.

امروز نیز تمامی ادارات شهرستان زیرکوه تعطیل اعلام شده و طبق آخرین خبرها، تمامی جاده‌های منتهی به این شهرستان نیز مسدود شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان