Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:16:25 GMT

سیل بیش از 14هزار میلیارد ریال به همدان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۱۷۸۶

سیل بیش از 14هزار میلیارد ریال به همدان خسارت زد

علیمردان طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 86 درصد خسارت ها به بخش مسکن و کشاورزی وارد شده است اضافه کرد: میزان خسارت به بخش کشاورزی شامل حوزه های مختلف زراعی، باغی، دامی، تاسیسات کشاورزی، منابع طبیعی و عشایر پنج هزار و 125 میلیارد و 392 میلیون ریال بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهارداشت: همچنین میزان خسارت به مسکن شهری و روستایی و اماکن تجاری هفت هزار و 755 میلیارد و 813 میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبی بیان کرد: همچنین سیل اخیر به دیگر بخش ها از جمله راه ها، ارتباطات، میراث فرهنگی، شبکه گاز، صدا و سیما، واحدهای صنعتی و شهرداری ها خسارت و آسیب زد.
وی افزود: طبق آخرین آمار موجود هشت تن بر اثر بی احتیاطی هنگام عبور از عرض رودخانه، برق گرفتگی، ریزش آوار ناشی از سیلاب جان باختند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: تمامی خسارت ها در قالب فُرم مدیریت بحران با امضای معاون عمرانی استانداری، رییس سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل مدیریت بحران استان و رییس دستگاه مربوطه به سازمان مدیریت بحران کشور اطلاع رسانی شد.
طالبی بیان کرد: این فرم خسارت با امضای وزیر کشور به عنوان قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران به «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه منعکس شده تا اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت ناشی از سیل در همدان تامین شود.
هفته اول فروردین امسال بارش شدید باران و ریزش برف خسارات زیادی به بخش های مختلف زد.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برق شهرداری شهری و روستایی صدا و سیما گاز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم