Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نود و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و ماهانه به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال واریز می‌شود که در مجموع اکنون نزدیک به ۷۷ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی حدود ۹ سال گذشته هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

روند واریز یارانه نقدی اصلاح می‌شود؟

بر این اساس، با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته همواره بحث اصلاح یارانه نقدی مطرح بوده اما هیچ گاه به صورت دقیق عملیاتی نشد، دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ پیشنهاد کرده بود که استانداران بنا بر اطلاعات موجود در استان‌ها، حذف سه دهک بالای درآمدی را کلید بزنند.

دولت پیش بینی کرده بود که در صورت حذف اقشار پردرآمد، مبلغ باقی مانده صرف تکمیل طرح‌های عمرانی هر استان شود تا از این طریق، هم نظام پرداخت یارانه نقدی اصلاح شود هم تا حدودی طرح‌های عمرانی، به سمت تکمیل شدن پیش روند.

با این حال مجلس طی بررسی‌هایی که انجام داد اعلام کرد که با این پیشنهاد دولت مخالف است و نمی‌تواند موضوع حذف اقشار پردرآمد را به استانداران بسپارد و دولت باید خود اقدام به حذف سه دهک بالای درآمدی جامعه کند. تصمیمی که هر سال تکرار می‌شود بدون اینکه دولت بتواند اقدام عملی در راستای آن انجام دهد.

به اذعان اقتصاددان و متولیان امسال، سال سخت اقتصادی و کاهش درآمدها است و هدررفت منابع مالی کشور در چنین شرایطی قابل توجیه نیست و باید متولیان چه در مجلس و چه در دولت به صورت دقیق و کارشناسی برای این معضل راه حلی پیدا کنند.

کد خبر 4590383 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: هدفمندی یارانه ها یارانه یارانه نقدی قطع یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح کالابرگ یارانه‌ای تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصدق کشاورزی صبح امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تبریک هفته کار و کارگر به سال جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار امسال با مشارکت فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم شده است.

وی با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در جامعه به ویژه در عرصه به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد دارند گفت: در دولت سیزدهم تحولات مهم و قابل توجهی در عرصه مجموعه کارگری شده است و یکی از مولفه‌های آن توجه به منزلت و حل مشکلات جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تفاهم سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر را در حل مشکلات جامعه کارگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال 1401 تعداد تشکل‌های کارگری استان بوشهر تاکنون 35 درصد افزایش یافت و از 168 تشکل به 268 تشکل در راستای رسیدگی به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری رسیده است.

کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم دیگر دولت که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است را اجرا طرح کالابرگ یارانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرا این طرح تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است که بخش عظیمی از آن به بخش کارگری تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه افزون بر 310 هزار خانوار از این طرح بهره برده‌اند گفت: این خانوارها 600 هزار بار به فروشگاه‌های مجری طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توجه به مسکن کارگران را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: بر اساس این طرح صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم با کارفرمایان تا 150 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار کارگران فاقد مسکن قرار می‌دهد.

در این مراسم از کارگران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • هدیه دولت به معلمان اعلام شد/ این مبلغ امشب واریز می‌شود
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر