Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@02:26:55 GMT

سربازان مناطق سیل زده کسری خدمت می گیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۴۰۲

سردار کمالی درباره نحوه اعزام به خدمت مشمولان سربازی ساکن در مناطق سیل زده کشور و تخفیفاتی که برای آنها درنظر گرفته شده است توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره‌ چگونگی تغییر اعزام به خدمت مشمول سربازی مناطق سیل زده و نیز مشمولان در خوزستان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار موسی کمالی درباره دغدغه و ابهامات برخی از مشمولان ساکن مناطق سیل‌زده در استان‌های لرستان و خوزستان گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به وضعیت مناطق سیل زده اعلام کرد که مشمولان در کدام منطقه از استان‌های گلستان و لرستان اعزام به خدمتشان تعویق افتاده و یا می‌تواند از مرخصی اضطراری استفاده کنند که توضیحات ارائه شده در این خصوص موجود است.
وی درباره مشمولان مناطق سیل‌زده استان خوزستان نیز اعلام کرد: در این زمینه به سازمان وظیفه عمومی ناجا اختیارات لازم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح داده شده تا پس از بررسی‌های لازم تسهیلات لازم برای اعزام مشمولان به سربازی را در نظر بگیرند. همچنین به فرماندهان یگان‌های مناطق سیل زده نیز این اختیار داده شده تا در مورد مرخصی اضطراری سربازان در این مناطق تصمیم‌گیری کنند.
کمالی درباره ی این که چرا تاکنون مشخصاً مناطق سیل زده استان خوزستان اعلام نشده گفت: با توجه به وضعیت سیل در استان خوزستان مقرر شد تا پس از جمع بندی نهایی و پیگیری‌های نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در این استان، اسامی این مناطق اعلام شود.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که تسهیلات ارائه شده مربوط به سربازان و مشمولان مناطق سیل زده است و کل استان را شامل نمی‌شود گفت: بنابراین آن دسته از مشمولانی که در استان‌های سیل زده بودند و شهر محل سکونتشان درگیر سیل نبوده مشمول این تسهیلات نیستند.
کمالی درباره ابهام دیگر برخی از ساکنان مناطق سیل زده مبنی بر این که تغییر دو ماهه در اعزام سربازی به منزله کسر خدمت است؟ گفت: چنین چیزی به هیچ عنوان تأیید نشده و کسر خدمت نیز به ساکنان مناطق سیل زده تأیید نشده بلکه تنها اعزام به خدمتشان به تعویق افتاده است. بنابراین مدت سربازی این افراد نیز تابع قوانین کلی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.
وی از سربازان و نیروهایی که با حضور داوطلبانه و نیز اقدامات مؤثر و فراتر از وظایفشان به سیل‌زدگان یاری می‌رسانند قدردانی کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سربازی سیل سردار کمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین میزان تامین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره آخرین وضعیت میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: طبق نمودار مقایسه درصد تأمین بارش در سال آبی جاری، قزوین با کمتر از ۵۰ درصد تأمین بارش در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان تأمین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به زمان مشابه در بازه زمانی بلندمدت ۳۲.۷ درصد کسری تأمین بارش در سال آبی دارد، افزود: در واقع قزوین از نظر کسری تأمین بارش در سال آبی جاری صدرنشین بین همه استان‌هاست و در مقایسه با معدل کشوری تأمین بارش در کشور که ۱۱.۳ درصد کسری بارش را نشان می‌دهد، قزوین ۲۱.۴ درصد بیشتر هم کسری بارش دارد.

عضو شورای سازگاری با کم‌آبی استان قزوین ادامه داد: طبق نمودار یادشده دو استان سیستان و بلوچستان و یزد بهترین وضعیت تأمین بارش نسبت به وضعیت بلندمدت در بین همه استان‌ها دارند که به ترتیب ۴۳.۹ و ۳۲.۳ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت تأمین بارش در سال آبی جاری داشته‌اند.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی یا زراعی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۴۸.۴ میلی‌متر بارندگی در استان قزوین داشتیم که ۴۸.۳ میلی‌متر از بارش مورد نیاز در سال آبی کامل را تأمین کرده است.

وی تاکید کرد: میزان بارش استان قزوین در یک سال آبی کامل به صورت میانگین ۳۰۷.۱ میلی‌متر است و با وجود زمان اندکی تا پایان سال زراعی جاری پیش رو داریم و فصل پربارش را هم پشت سر گذاشتیم، وضعیت مناسبی در تأمین بارش نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه آب‌های زیرزمینی، زیرسطحی، سدها و در کل منابع آبی وضعیت خوبی نداریم، گفت: به همین خاطر جهاد کشاورزی امسال الگوی کشت خود را عوض و به کشاورزان ابلاغ کرده و برای نمونه کشت خربزه و هندوانه در مناطقی مانند بویین‌زهرا را ممنوع کرده است و در صورت کاشت این محصولات جرم اتفاق افتاده و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کند.

کد خبر 748404

دیگر خبرها

  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد
  • جزییات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه