Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به درخواست مجوز رئیس‌جمهور برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های ناشی از خسارات سیل‌های اخیر، جدیت دستگاه‌های مسئول در پیگیری و جبران خسارت‌های مالی سنگین سیل بویژه خسارت‌های وارده بر کشاورزان را لازم دانستند و از دولت خواستند که با استفاده از محل‌های قانونی موجود، سریعاً اقدامات لازم را آغاز کند و در ادامه پس از جمع‌بندی وضعیت و در صورت نیاز، برداشت از صندوق توسعه ملی مورد تأیید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

️بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت،
در پاسخ به مرقوم شماره ۶۳۶ – ۹۸/ م مورخ ۱۸/‏۰۱/‏۱۳۹۸‬ آن‌جناب اشعار می‌دارد:
خسارت‌های مالی ناشی از سیل ویرانگر بویژه در چند استان بسیار سنگین و مصیبت‌بار است و لازم است به‌طور جدّی از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری و جبران شود. البته کمک‌های مردم و نهادهای انقلابی و دستگاه‌های متعدد دولتی و نظامی در این ایام حقاً چشمگیر و موجب سپاس و قدردانی است ولی این کمک‌ها نمی‌تواند خسارت‌های وارده به آحاد مردم بویژه کشاورزان و صاحبان کشتزارهای سیل‌زده را جبران کند و ورود دولت لازم است. مطلعید که استفاده از صندوق توسعه ملی صرفاً در صورت مسدود بودن راه‌های دیگر ممکن است لذا تأکید می‌شود که دولت سریعاً از محل‌هایی همچون:

• پنج درصد مقرر در بودجه‌ی عمومی کشور برای جبران خسارت حوادث غیرمترقبه
• جابجایی در ردیف‌های بودجه‌های عمرانی
• بیمه‌ها و تسهیلات بانکی
اقدامات لازم را آغاز کند و در ادامه پس از جمع‌بندی وضعیت، در صورت نیاز، برداشت از صندوق مزبور مورد تأیید این‌جانب خواهد بود. لازم می‌دانم توصیه‌های زیر را برای جریان بهتر کارها مطرح نمایم:

۱- فرماندهی واحد برای مدیریت یکپارچه، هماهنگی، انسجام، پیگیری، نظارت و پاسخگویی نسبت به اقدامات پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی ایجاد شود.
۲- پایگاه اطلاعات جامع و قابل اتکاء از کلیه عناصر حقیقی و حقوقی متأثر از سیلاب اخیر با قابلیت برآورد دقیق خسارات و نیازها و رصد کلیه خدمات و کمک‌های دریافتی از مبادی مختلف در اسرع وقت ایجاد شود.
۳- برنامه اقدامات با اولویت‌بندی و زمان‌بندی مشخص تهیه و تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و انقلابی و مردمی با تعیین مسئولیت‌ها تهیه و به اجرا گذاشته شود.
۴- اقدامات لازم برای تأمین نیازها و مایحتاج عمومی و فوری افراد متأثر از سیلاب خصوصاً تأمین خسارات کشاورزان در حداقل زمان ممکن صورت پذیرد.
۵- به‌منظور رونق کسب‌وکار در مناطق سیل‌زده حداکثر استفاده از ظرفیت‌های مناطق مذکور برای بازسازی صورت پذیرد. ضمن اینکه تدابیر لازم و فوری برای بازسازی و تعمیر سریع و ایمن واحدهای آسیب‌دیده مسکونی و تجاری و تولیدی به اجرا گذاشته شود.

توفیقات همه دست‌اندرکاران را مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۳ فروردین ۱۳۹۸

156 / 156 رهبر انقلاب حسن روحانی برداشت از صندوق توسعه ملی مناطق سیل زده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رهبر انقلاب حسن روحانی برداشت از صندوق توسعه ملی مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای پیشگری از خسارت‌ به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری شامگاه _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد بحران استان، اظهار کرد: با توجه بارش‌ها دو شهرستان اردل و کوهرنگ بالای ۴۰ میلی‌متر بوده همچنین بارندگی‌های را در دو روز آینده در پیش داریم که نیازمند مراقبت بیشتر فرمانداران این دو شهرستان و شهرستان‌های دیگر است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل کوچ نزدیک است فرمانداران مرزی و مدیران کل منابع طبیعی و امور عشایر در جلساتی با همتای خود در استان خوزستان، برای رعایت تقویم کوچ اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سعی شود که این کوچ به تأخیر بیفتد و در سر موعد خودش یعنی همان ۲۵ اردیبهشت انجام شود، همچنین برای پیشگیری از خسارت به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری اضافه کرد: نباید هیچ جاده استان اعم از اصلی، روستایی و عشایری مسدود شود، برای جاده‌های که احتمال رانش برای آن‌ها وجود دارد آماده‌باش لازم به دستگاه‌ها زده شود.

وی عنوان کرد: در سه شهرستانی که جمعیت عشایری بالایی وجود دارد اسکان و مواد غذایی مورد نیاز تأمین شود و تمام ظرفیت‌های موجود اعم از سپاه، هلال احمر و مدیریت بحران در این خصوص آماده باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که فرمانداران خسارات وارده را به گزارش کنند، تاکید کرد: ساخت ایستگاه‌های هواشناسی به خصوص در شهرستان بن تسریع شود.

حیدری افزود: با توجه به نزدیکی فصل آبیاری ترمیم کانال‌های آبرسانی کشاورزی انجام شود همچنین مراقبت‌های لازم برای کاهش آسیب به گندم‌زار و شیلات صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که عملیات‌های جاده‌ای تسریع شود و نقاط حادثه خیز بررسی شود، گفت: با توجه به اینکه فردا آخرین روز تعطیلات است و شاهد موج جدیدی از مسافرت‌ها خواهیم بود. پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و اورژانس در خصوص تصادفات یک مراقبت ویژه صورت دهند و عوامل خود را تقویت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسؤلیت غرق‌شدگی ها در رودخانه‌ها با هلال احمر است و باید در این خصوص بدون فوت وقت اقدام کند.

کد خبر 750416

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی