Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع فیلم «رحمان ۱۴۰۰» خبر داد و گفت: با اکران نسخه بدون مجوز فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در واقع حریم وزارت ارشاد لطمه خورده که این موضوع برخورد جدی وزیر ارشاد را مطالبه می‌کند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم بعد از انتشار خبر اکران نسخه بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولیان سینمایی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به دنبال آن کمیسیون فرهنگی مجلس هم به موضوع ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع توضیح داد: وزارت ارشاد متولی نظارت بر آن چیزی است که خود مصوب کرده‌است. طبق روال گذشته وزارت ارشاد یکسری اصلاحات برای اکران این فیلم در نظر گرفته‌ است. جدای از آن حوزه‌ هنری هم برای اکران فیلم اصلاحاتی در نظر گرفته و بعد از انجام این اصلاحات قرار بوده‌است که فیلم اکران شود.

نسخه در حال اکران فیلم "رحمان 1400" مجوز نمایش ندارد

 

وی افزود: در نهایت با مجموع این اصلاحات  فیلم اکران شده و روی پرده سینما رفته‌است. این بخشی از وظایف ارشاد بوده که باید اعمال می‌شده و اینکه آیا ممیزی‌ها درست و به‌جا بوده بحث دیگری است. اما اشکال اصلی این است که فیلم بیش از یک ماه اکران شده و فروش بالایی کسب کرده. اما آنچه اکران شده نسخه اصلاح نشده فیلم بوده‌است.

منتظر عکس‌العمل وزارت ارشاد هستیم

این نماینده مردم در مجلس شورای اصلامی تصریح کرد: این فیلم که پر از موارد نامناسب و غیر اخلاقی بوده و در نهایت بدون ممیزی هم اکران شده و حالا باید منتظر عکس‌العمل وزارت ارشاد نسبت به این موضوع باشیم. اگر کسانی مطلع بودند و کوتاهی کردند و تخلفی صورت گرفته حتما باید با واحد ناظر عملیاتی برخورد شود.

وی ادامه داد: خود آقای وزیر به ما توضیح دادند که در همه اکران‌ها بازرسانی وجود دارد و سالنها نظارت می‌شوند. ما باید ببینیم مسئول این نظارت به چه دلیلی کوتاهی کرده‌است و برخورد وزارت ارشاد با شخص یا مجموعه خاطی به چه صورت است.

پژمانفر گفت: انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس هم برخورد با خاطیان است. برخورد دوم هم نسبت به کسانی است که این کار را انجام داده‌اند. دیگر نباید این فیلم اجازه اکران بدست آورد، اطلاعاتی به دست ما رسیده که عده‌ای در تلاشند تا امکان اکران دوباره آن را فراهم آورند. می‌خواهند بگویند که اصلاحات لازم انجام شده و بعد از اصلاحات اجازه دهید که دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست و به غیر از جلوگیری اکران باید عوامل آن جریمه هم بشوند.

می‌خواهند بگویند که اصلاحات لازم انجام شده و بعد از اصلاحات اجازه دهید که دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست و به غیر از جلوگیری اکران باید عوامل آن جریمه هم بشوند.

 

 

وی افزود: این ماجرا قاطعیت وزیر در مواجهه با این هنجارشکنی را طلب می‌کند. لازم است وزیر با عوامل خود سازمان سینمایی که باعث این اتفاق شده‌اند هم برخورد جدی داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی بحث روی ممیزی‌های وزارت ارشاد و کم و کیف این ممیزی‌ها بود ولی الان موضوع متفاوت است و آنچیزی که اتفاق افتاده دور زدن خود وزارت ارشاد است که حتما واکنش ارشاد را می‌طلبد. با این اتفاق در واقع حریم ارشاد لطمه خورده و ارشاد ددور خورده که برخورد جدی را طلب می‌کند.

انتهای پیام/

R1356/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط سینما اخبار اکران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما اخبار اکران سینما اخبار اکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان‌های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدئویی از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاهی در آمریکا، نوشت:

«تصاویر این روزهای ورود نظامیان به حریم دانشگاه‌های آمریکا و برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب اساتید و دانشجویان و دستگیری منتقدان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه را خوب ببینید.

تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان‌های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلجی: ادعای دروغین آزادی بیان دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست