Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:08:16 GMT

۳ درصد مقالات برتر جهان به ایران اختصاص دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۱۱۷

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم عنوان کرد: امروز با وجود اینکه یک درصد جمعیت جهان را داریم اما نزدیک به ۱.۹ درصد مقالات و ۳ درصد مقالات برتر جهان را تولید می‌کنیم.

به گزارش ایلنا،‌ مسعود برومند معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با طرح سه سوال در زمینه حل مسائل کشور گفت: بحثی که مطرح است این است که ماموریت دانشگاه‌ها در شرایط فعلی چیست؟ آنچه که مهم است این است که جامعه چه تصویری از یک دانشگاه ایده ال دارد؟ اگر در دو مورد اول موفق بودیم چه برنامه‌هایی نیاز داریم که تصویر‌های موجود را اجرایی کنیم؟ ما برای رسیدن به اینجا راه طولانی را پشت سر گذاشتیم و از ساختارهای ساده شروع کردیم و به ساختارهای پیچیده رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همچنین در حوزه آموزش نیز راه طولانی را پیمودیم و بعد خودمان آرام آرام بر این دانش افزودیم‌.

وی اضافه کرد: خیلی از افراد و اساتید در طول این سال‌ها زحمت کشیدند و باعث شدند ما به جایگاه کنونی برسیم. امروز فارغ التحصیلان ما توانسته‌اند سد، پل، شاهراه، هواپیماه و... بسازند. در نهایت امروز به جایی رسیدیم که با یک درصد جمعیت جهان نزدیک به ۱.۹ مقالات و ۳ درصد مقالات برتر جهان را تولید می‌کنیم. هدف ما از توسعه علمی این است که دانش پلی برای پاسخ به نیازها و چالش‌های کشور شود. ما با وجود سیلاب‌های اخیر باز با مشکل بی آبی رو به رو هستیم.

او با اشاره به مشکلات دیگری که در جامعه ما وحود دارد گفت: مشکلات زیست محیطی تعییرات زیادی را ایجاد خواهد کرد، همچنین ما با عدم اشتغال جوانان کشور رو به رو هستیم، اگر تا به امروز وظیفه تربیت دانش آموختگان را داشتیم حالا وظیفه اشتغال آنها را هم داریم. علا‌وه بر این ها باید گفت که در کشور استفاده نامناسبی از انرژی می‌شود و هنوز مردم در جاده‌ها کشته می‌شوند، مشکلات امروز جامعه ما نیاز به پرادایم جدیدتری دارد.

برومند با توضیح در خصوص اینکه راه‌حل‌های ما نیازمند فناوری است تا بتوانیم نتایج آن را به محصول تدبیل کنیم گفت: ما امروز نیازمند تولید فناور ی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی هستیم. باید نظامی را بسازیم که دانش در آن به فناوری تبدیل شود و محصولات چالش‌ها را حل کنند.

وی با اشاره با اکوسیستم نوآوری گفت: باید اکوسیسیتم نوآوری ایجاد شود تا با کمک این سیستم پیچیده به حل چالش‌ها و تولید محصول کمک کنیم‌، اما اختیارات ما باید با مسولیت‌هایمان تطابق داشته باشد. اگر بخواهیم پروژه‌ای را داشته باشیم مانند اینکه بخواهیم زاینده رود را پر آب کنیم باید در ابتدا دیدگاه‌هایمان را تغییر دهیم در جهان امروز هر ماموریتی نیاز به تغییر در دیدگاه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فناوری وزارت علوم مقالات برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۰ اردیبهشت
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر