Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس خانه معدن ايران گفت: کمک هاي غيرنقدي معدنکاران براي سيل زدگان در قالب تامين مصالح ساختماني پيش بيني شده است، زيرا به زودي کار بازسازي مناطق سيل زده در دستور کار مسئولان ذيربط قرار مي گيرد و نياز گسترده اي براي تهيه اين اقلام وجود خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا، گردهمايي سالانه فعالان معدني کشور توسط خانه معدن ايران با رويکرد ياري به سيل زدگان در قالب کمک هاي نقدي، کالايي و تامين مصالح ساختماني برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمدرضا بهرامن» رئيس خانه معدن ايران در اين گردهمايي که در هتل فردوسي تهران برگزار شد، گفت: امسال به عنوان سال «رونق توليد» نام گرفته و بخش معدن و صنايع معدني کشور با توجه به سهم خود در اقتصاد کشور بايد در چارچوب اين مهم حرکت کند و انتظار مي رود با همدلي و هماهنگي هاي لازم دستاوردهاي ارزشمندي را داشته باشيم.
عملکرد تجارت خارجي بخش معدن وصنايع معدني در مدت 11 ماهه 97 نشان دهنده صادرات 51 ميليون و 770 هزار تن کالا به ارزش بيش از هشت ميليارد و 299 ميليون دلار است که نسبت به دوره مشابه از نظر وزني 6 درصد و از نظر ارزشي سه دهم درصد کاهش داشت.
بهرامن گفت: سال جديد را در حالي آغاز کرديم که استان هاي زيادي از کشور تحت تاثير سيلاب قرار گرفتند و در کنار تخريب واحد هاي مسکوني، انهدام پل ها، ابنيه و اراضي کشاورزي را شاهد هستيم.
وي افزود: امروز بيش از هر زمان در شرايط تحريم و فشارهاي دشمن، ياري هموطنان سيل زده از هر قشر، حرفه و بخشي مي تواند موجب آرامش آنها را فراهم کند و بنابراين فعالان بخش معدن نيز به سهم خود در اين پويش وسيع مشارکت خواهد داشت.
بهرامن خاطرنشان ساخت: حسابي از طريق سازمان اقتصاد اسلامي (بانک ملت) توسط خانه معدن گشوده شده که کمک هاي لازم با هماهنگي و برنامه ريزي اتاق بازرگاني براي سيل زدگان هدايت و ارسال شود.
وي تصريح کرد: کمک هاي غير نقدي معدنکاران در قالب تامين مصالح ساختماني پيش بيني شده، زيرا به زودي کار بازسازي مناطق سيل زده در دستور کار مسئولان ذيربط قرار مي گيرد و نياز گسترده اي براي تهيه اين اقلام وجود دارد.
ساليانه بطور متوسط حدود 400 ميليون تن مواد معدني از معادن فعال کشور استخراج مي شود که بالغ بر 60 تا 65 درصد آن به مصالح ساختماني اختصاص دارد.
رئيس خانه معدن ايران تاکيد کرد: انتظار مي رود اماکن و سازه هاي تخريب شده ناشي از سيل به مراتب پايدارتر و مقاومتر ساخته شود، تا الگويي براي ايمن سازي در سطح کشور قرار گيرد.
به گفته بهرامن از سوي هيات مديره و هيات امناي خانه معدن ايران در اين مرحله مبلغ پنج ميليارد ريال کمک نقدي براي هموطنان سيل زده اختصاص يافت.
همچنين علا ميرمحمدصادقي٬ نايب رييس اتاق بازرگاني تهران نيز در اين مراسم گفت: مردم (بخش خصوصي) در زمان وقوع سوانح طبيعي خيلي زود و سريع به ياري هموطنان آسيب ديده مي شتابند و با وجود بسيج نيروهاي نظامي و انتظامي براي ياري هموطنان، مردم مشارکت وسيعي در کمک رساني دارند.
وي يادآور شد: آمارهاي منتشر شده گوياي آن است که ده ها هزار واحد مسکوني براثر سيل از بين رفته و تخريب شده است، بنابراين حجم وسيعي از خانه هاي سيل زدگان نياز به بازسازي و نوسازي دارند و انتظار مي رود فعالان معدني نيز براساس توانايي خود در اين ارتباط مشارکت داشته باشند که بر اين اساس پيشنهاد تامين 200 ميليارد ريال ارايه مي شود.
به گفته ميرمحمد صادقي، داوطلبان کمک و ياري به هموطنان سيل زده مي توانند کمک هاي خود را به صورت اسنادي ارائه کنند که با بهره گيري از ظرفيت نهادهايي مانند سازمان اقتصاد اسلامي به تدريج قابل وصول است.
«بهنام سعيدي»، سخنگو و معاون سازمان مديريت بحران کشور هيجدهم فروردين ماه جاري گفته بود، وقوع سيل در استان هاي مختلف، 269 شهر و پنج هزار و 148 روستا را درگير ساخت، که 59 هزار واحد مسکوني شهري تخريب شده اند و تعداد 98 هزار و 230 واحد مسکوني هم نياز به بازسازي دارند.
وي افزود: تعداد 126 هزار و 500 کيلومتر مربع راه اصلي و فرعي و 6 هزار و 896 پل تخريب شده و علاوه بر اين 853 هزار هکتار اراضي کشاورزي و 111 هزار هکتار باغ خسارت ديده و هفت هزارو 627 راس دام به همراه طيور و آبزيان تلف شدند.
همچنين پزشکي قانوني تا روز 17 فروردين آمار قربانيان سيل را بيش از 70 نفر اعلام کرد و حداقل 600 نفر مصدوم راهي بيمارستان شده اند و علاوه براين نزديک به 100 هزار نفر بي خانمان شده اند.
اقتصام**1559 **2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد

سخنگوی صنعت برق گفت: با بسیج همه جانبه و آماده باش گروههای عملیاتی و اجرایی در سراسر کشور از چند روز گذشته، برق مراکز برگزاری آزمون سراسری تامین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در کنار آماده باش همه گروه‌های عملیاتی و فنی، هماهنگی‌های لازم برای استقرار و ورود دیزل ژنراتورهای سیار به مدار انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های عملیاتی در کنار مراکز برگزاری آزمون نیز مستقر شده بودند، گفت: در چند روز گذشته بررسی شبکه‌های تامین برق مراکز و حوزه‌های امتحانی از جمله اقداماتی بود که به منظور اطمینان از پایداری شبکه برق مراکز برگزاری کنکور سراسری انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تأکید بر وضعیت مطلوب و پایداری شبکه‌های توزیع برق خاطرنشان کرد: سامانه ١٢١ مرکز اتفاق برق همچون همیشه به صورت شبانه روزی و در صورت بروز هرگونه خاموشی و خسارت ناشی از حوادث به شبکه برق آماده دریافت گزارش بودند تا در صورت گزارش‌های احتمالی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق شهروندان و به ویژه مراکز برگزاری آزمون اقدام کنند.

کد خبر 748152

دیگر خبرها

  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل