Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:26:27 GMT

موفقیت مدیریت شهری بدون همراهی مردم میسر نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۱۷۵

موفقیت مدیریت شهری بدون همراهی مردم میسر نیست

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد 'مبارزه با فساد، تعیین تکلیف طرحهای تفصیلی، کاهش نابرابری حقوق، تعامل هدفمند و مبتنی بر حقوق مردم، ارتقای نشاط اجتماعی، توجه به آموزش فرهنگ شهروندی، توسعه عمرانی به خصوص در حوزه جمع ‌آوری آبهای سطحی و توسعه حمل و نقل عمومی' را مهمترین اهداف امسال مدیریت شهری کلانشهر مشهد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین تا پایان سال 1397 با پیگیریهای مستمر بخش قابل توجهی از بدهی شهرداری مشهد به بانکها تهاتر شد. با تعامل و همکاری با مجلس شورای اسلامی نیز بندی در بودجه 1398 کشور به انتشار اوراق مشارکت برای بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) اختصاص یافت که اقدام مهمی است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به تحقق درآمدهای پارسال شهرداری نیز اشاره و بیان کرد: برگزاری جشنواره خانه بهار در حوزه فرهنگی و فضای سبز، برپایی خیابان غذا و هنر، صدها طرح و برنامه در طول تعطیلات فروردین جاری و نیز مهار موفق تبعات بارشهای اخیر در مشهد از دیگر موفقیتهای مدیریت شهری محسوب می ‌شوند.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد همچنین در پی سیلابهای اخیر در مناطقی از کشور با راه ‌اندازی ایستگاههای 'مشهد مهربانی' در سطح شهر توانست کمکهای شهروندان مشهدی را برای ارائه به هموطنان سیلزده انسجام دهد.
حیدری گفت: از فعالان اقتصادی نیز درخواست یاری و حضور جدیتر در کمک به هموطنان سیلز‌ده داریم.
7505/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تعطیلات حرم مطهر امام رضا حمل و نقل عمومی رئیس شورای اسلامی شهر شهرداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران زینلیان - سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت -در حاشیه همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان، ضمن قدردانی از دفتر امور شهری و شوراها در برگزاری این نشست، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بعنوان تجلی اراده مردم در حکمرانی اسلامی نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتباط مستقیم با مردم هستند، احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها بسیار اثرگذار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان با وجود جمع نخبگانی خوبی که در شوراها مسئولیت دارند برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا با استفاده از نظرهای بیان شده بتوانیم مسائل را بهتر از گذشته رفع کنیم.

زینلیان گفت: پیگیر امور اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا هستیم و اگر چالشی وجود دارد انتظار می‌رود به مدیریت استان و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری منتقل شود. وی عنوان کرد: بایستی همدلی و تعامل میان اعضای شورا و مدیران شهرستانی تقویت شود تا با همراهی و همکاری امور پیش رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بعنوان مثال بحث دفع پسماندهای پزشکی در سجزی چندین سال معضل بوده است اما با پیگیری شورای شهر سجزی و مدیریت استان این معضل در مسیر رفع قرار گرفته است از این رو درخواست می‌کنیم که شوراها در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند.

وی ادامه داد: طرح جامع دفع پسماند در کارگروه امور زیربنایی استان مصوب شده است و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان، اجرایی خواهد شد.

زینلیان در خصوص فرایند انتخاب شوراهای برتر نیز، گفت: براساس شاخص‌هایی که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ و برای شوراهای اسلامی شهرها و فرمانداران ارسال شد و براساس ۴۴ شاخص کمی که در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تنظیم و تدوین شده بود در مرحله نخست شوراهای شهرها در سامانه‌ای مشخص خود ارزیابی انجام دادند.

وی ادامه داد: خود ارزیابی توسط فرمانداران و دفتر امور شهری استانداری بررسی شد و برخی از شوراها بعنوان شوراهای برتر و شاخص انتخاب شدند.

زینلیان افزود: براساس شاخص‌های کیفی نیز ابتدا در هر شهرستان توسط شورای شهرستان و فرماندار آن شهرستان، شورای برتر شهرها انتخاب و سپس برگزیدگان در ارزیابی دوم توسط شورای استان و دفتر امور شهری استانداری بررسی شدند که در نهایت ۲۲ شهر به مرحله نهایی رسیدند و سه شورای شهر دهاقان، گلپایگان و بویین و میاندشت حائز رتبه برتر شدند که در این همایش از این سه شورای اسلامی شهر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 751555

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران