Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌اندیشی وزیر علوم با صاحب‌ نظران که در وزارت علوم در حال برگزاری است، اظهار کرد: اساتید دانشگاهی در رأس اعتماد پذیری مردم قرار دارند و هنگامی که موضوع تعامل به میان آید باید به کمک اساتید به حل چالش‌های کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید به دغدغه افراد و نهادهای مختلف اشاره داشت، گفت: علاوه بر آنکه در بخش نخبگانی باید دغدغه‌های فردی مورد توجه قرار بگیرند، در بخش نهادی هم باید کنش‌های نهادهای گوناگون مورد توجه باشند، زیرا علم با حوزه‌های مختلف در ارتباط است.

نحوه  تعامل دانشگاه با جامعه 

غفاری ضمن اشاره به بحث تعامل دانشگاه با جامعه اظهار کرد: تعامل این دو حوزه با یکدیگر اهمیت بسزایی دارد، هر دانشگاه نیازمند سرمایه‌ای جداگانه است و این سرمایه برآمده از اقتدار موجود در دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به بحث دانشگاه اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه گفت: اگر نگاهی به دانشگاه‌های پیشرفته بیاندازیم متوجه می‌شویم که مسائل اجتماعی و مسئولیت‌پذیری برای آنها اهمیت بسزایی دارد، البته ارتباط میان دانشگاه و صنعت به الزامات خاصی نیاز دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هنگامی که هدف دانشگاه مطرح می‌شود،  باید قابلیت‌های شهروندی دانش‌آموختگان آن مورد بررسی قرار گیرد تا متوجه شویم تا چه اندازه آنها پتانسیل دارند و می‌توانند با نسل بعد خود ارتباط داشته باشند.

غفاری با بیان اینکه سهم دانشگاه در بخش فرهنگ اجتماعی جامعه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: متقاعدسازی جامعه از جمله الزاماتی است که دانشگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند، ما در دانشگاه‌ها تجربه‌های بسیاری را کسب کرده‌ایم و شاهد افت و خیز‌هایی بوده‌ایم و بر اساس همین افت و خیزها می‌توان گفت رشد دانشگاه‌ها پر تعداد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران